Friday, November 23

berhenti dan mula

aku terasa sangat bosan sebab FAT dah abis tgh hari tadi. sambung senin la plak.

dan skang ni aku tengah menghitung waktu nak jumpa en.alang. ye, aku nak cabut dari ofis ni cepat2. aku rasa bosan.

skang ni aku dah berhenti amek HL. sebab bajet ciput. dan skang ni terlalu banyak bahagian wang yang perlu aku ketepikan untuk simpan dan bayar utang. so, cita2 nak kurus tetap aku teruskan dengan cara manual. mula makan secara sederhana, senaman lite2-sebab aku tak leh lari2 dan aerobik dan banyakkan makan buah2an.





ok, entri di atas adalah entri hari jumaat. kat bawah ni entri hari ni.




sabtu, pi ipoh bersama dalie. dalie ada jemputan makan2 kat tempat dia beli abdul rahman. aku tumpang sekaki. sebenarnya niat hati nak pi shopping. biar pon duit takdek. dan aku telah swap dengan membeli sehelai cardigan kat giordano. mahal gile siot! tapi terlalu mahukan sangat cardigan tu, beli la jugak. en.alang menahan hati nak membebel kat aku. tapi dia kata nanti dia nak bayar half. hooreey!!!!! ;P

jalan2 dan tengok movie. citer wonder emporium tu. takle best sangat, tapi boleh la layan. aku bagi 2.5 bintang dari 5 bintang.


oh ya, malam sabtu tu tido kat umah dalie. sebab dia tinggal sorang2 kat umah. mama dalie mintak jasa baik aku temankan anak dara dia yang sorang nih tido. huahuahua. tido kat sebelah dalie...sure la si dalie ni dengar betapa maha kuatnya dengkuran aku nih. tapi dia tak komen apa2. mungkin takut aku kecik hati. sesungguhnya aku berdengkur memang kuat. en.alang pon penah dengar aku berdengkur. macam anak jin. hahahahahaa!




tengah hari ahad pi kenduri kawen adik pada housemate en.alang. pasangan pengantin comel, makanan best, kenduri kecil2an jek. sederhana. tapi yang paling best bila ada kumpulan main gamelan dan sekumpulan kanak2 kecil bersilat. memang best gile! rasa macam nak tempah budak2 ni masa aku kawen nanti.. heheheh.


lepas kenduri, balek gelung pepuyu. mak en.alang citer dua pupu en.alang baru lepas berkahwin. hantaran 11ribu dan kereta sebijik. aku dah jeling2 en.alang. (ehem..bagi petunjuk macam nak benda yang sama la konon), tapi en.alang kata yang kaya tu bukan dua pupu dia, tapi bapaknya. almaklumlah, tokei getah. skang kan getah tgh naik harga gitu. ada sapa2 nak kenalkan aku dengan tokei getah@kelapa sawit?




harap2 hari ni gaji. sebab dah janji ngan budak2 kilang ayam nak blanja diorang pizza. janji dari aku start keje dulu. matila...aku kena balun ngan budak2 nih.


okla. peace!

11 comments:

Anonymous said...

aku tak dengar pun ko ngorok(dengkur)..hihi

aku teringin skirt hari tu!! hehe

cardigan tu lawa..best la alang sponsor separuh.

btw, thanks temankan aku. :)

aku kenal tokei getah. tapi apek cina. kau nak ke?

Intan and The Boys said...

aku ngorok memang kuat. tapi aku rasa mesti kita dah penat gila. ntah2 ko pon ngorok sama. hahahaha!

mari shopping! kamis@jumaat ek? *wink*wink*!

nak! nak! asalakan kaya.. hehehehe....

peej said...

jahat tau.,.en alang nak belanja separuh tuh cardigan tuh..lagi mau carik tokei getah...

mengapa lama menghilang??busy ke???

Zetty said...

uiksss, siap wat hantaran kete tuh .. tapi kalau lepas kawin harus kena bayar sendiri .. huhuhuhu ..

flush said...

bukan sbb lia tido mati ke..

Ceera said...

bestnya dapat hantaran keta sebijik, ni yang nak kasik hint kat ciput nie, la la la~

Intan and The Boys said...

peej,
jahat ek? takleh cari lain ke? ;P

yatie,
nak kete bmw..baru grand. wakakakkaa!

flush,
memang masa tu kitorang penat gile! terus pengsannn....

ceera,
bagi2 la hint kat ciput. mintak banglo sebijik ke..wakakakakaka!

Mak Su said...

piza dah settle dah?

nanonano said...

ahahahhaa..
jenuh la i pikir, nape lame xley msuk blog u neh,
ruper2nye i slh taruk url u kat blog i tuuuuu..
huwaaaa~ ni i lompat dr blog owg len, hihi..
owhhh..bgus2 teruskn cara manual..
bagusss..xkua duit,
rajen2 g jog pe sume k!

p/s: err..nape nk jog pkai coli baru?
pakai sport bra la..hehe :D

aria ayumi said...

perghh. hantaran dh byk. kasik kete lagik. aisehh. ni mmg nak kene carik tokey getah gak ni. tokey minyak pun okey gak. huhu. kite cari same nak kak... hehe.

shasha said...

kite cadangkan pakai bengkung..leh elakkan makan banyak..sebab skang pun kite dah start balik pakai..memang rasa senak..tapi kurang rasa nak makan tuh..then makan mlm skip..insya-allah bole turun..