Thursday, August 9

21 Things I Want In a Lover

xoxo tag aku..ntah bile pon tak pasti. sebab server kat ofis nih terlalu slow dan menyakitkan hati, so lambat sket la nak jawab tag tu. nape la banyak no perkara yang kena jawab..takpe, aku coba ek!

1. dia suka manjakan aku - aku ni mengada lebih, so kena selalu dimanjakan dan dimengadakan.

2. banyak2 bersabar - aku punyai mood yang pelbagai, ikut suka je nak gelak2, nak nangis2, nak marah2..kesabaran pada kaum adam adalah unsur penting yang wajib ada.

3. tak banyak kerenah - tak kisah aku nak wat apa2 benda mengarut dan boleh layan ngan kerenah aku yang bukan2.

4. tak hensem sangat, sedap mata memandang - aku serik ada boyfriend hensem, cepat je kena kebas. so, dapat yang sedang2 pon dah kira ok.

5. hati yang besar, sangat baik hati - tak kedekut dan pemurah.

6. lebih berumur dari aku - tapi nak wat camne kan, aku nih dah ada cop kat dahi "hanya 25 tahun ke bawah sahaja" kot. previous boyfriend is 2 years younger than me. korang caye tak, alang is 21 years old! 5 years younger than me! hehe..mak suka anak ikan noks!

7. tenang - biar pon aku tengah mengamuk sakan camna pon, dia still leh maintain cool lagik.

8. senyuman yang sangat manis - untuk aku tak mudah marah. kalau nak marah jek, terus tak jadik..heee...

9. punya 5 C (cash, condo, car, credit card and...apa ek?) - again my alang tak punya antara 3C (condo, car, credit card) tu lagik, cash ada la..he is 21 wat!

10. keyakinan - punya keyakinan untuk melakukan segala keputusan. aku sangat tak pandai nak wat decision...

11. tak kesah aku gemok - badan aku memang cenggini tau..tak tau nak wat camne lagi dah.

12. soft spoken - aku senang jatuh hati pada orang yang cakap lembut2..tapi bukan nyah tau!

13. romantik - jangan la terlalu berbunga sangat, sket2 bleh la...

14. kuat makan - kalau aku masak, aku tak suka makan, tapi aku suka paksa orang tu makan..hahahha!

15. tahan sikap aku yang sangat suka 'melekat'. mana2 pegi pon suka berdua jek..

entri di atas ditulis semalam, tapi sebab server lembab macam kurekure, aku sambung hari ni..

16. smart sentiasa - biarpon muka tak ensem, tapi kalau pakai kemas2, mesti sejuk mata memandang.

17. pandai ambil hati parents aku.

18. terima aku seadanya..biarpon aku nih dah tahap obes, tapi still sayang kat aku.

19. pandai berlawak - tapi jangan selalu sangat, cuma untuk selingan tatkala boring, bolehla..selalu sangat kang ingat clown plaks.

20. dulu2 suka chinese look, pastu suka yang rempit look tapi skang nih aku tak kesah, apa2 pon boleh, asalkan smart sentiasa (sila rujuk no. 16)

21. yang paling penting...seseorang yang SAYANG AKU!!!

nak tag sape plak ek...aku nak tag dalie, azim2u, ahyeop, cik bwg ngan cik kema.

sabtu ni aku kena sambung kemas2 umah..ibu aku ni over sangat, dah macam ada orang nak menikah plak. aku terpaksa la melayan kerenah ibu aku ni. setiap corner umah dia nak ubah..penat tau!

ahad plak nak pi umah parents alang nak hantar dulang2 hantaran berserta hantarannya sekalik. aku kesian kat mak alang, kerja teruk2 takkan la nak dia buat gubahan hantaran kan, so aku dengan tidak ada sebarang skill dalam gubahan mengambil risiko untuk menggubah hantaran untuk kedua2 pihak sekalik. nanti, lepas majlis, aku post gambar2 hantaran ye, boleh la korang komen2, kutuk2...aku memang tak kreatif! heeee....

ok ya, jaga diri ya korang! selamat berhujung minggu...

17 comments:

dedalie said...

internet sucks.

kat ofis, i mean. and nobody wants to fix it? sucks.

anyway,
uiks kena tag. hehe

6. hahaha. ko memang dasat noks..

9. aku setuju!!!

11. aku setuju!!!!

20. hahahaha.. rempit pun masuk list ke.

okay. sekian terima kasih. :)

Peej said...

6. waaahhhh mudanyerr..cinta x kenal umur lah nihh..

11. betul tuh...

18. ngah ngah ngah..i pun sukeerrr..

20. rempit??gile ke hah??nasib baik dah sedar..kalau x confirm i tembak u ngan senapang gajah okeyhh..

-parents mmg over la...segala2 nye nak buat..cat la ape laa..semangat..

Intan and The Boys said...

dalie,
sib baik skang dah ok sket tenet nih..

6. kan? kan?

9 & 11. aku po setuju!

20. ye..dia berambut panjang, pakai jeans koyak2, bawak rxz..rempit la tu kan?

sama-sama... :)


peej,
6. yup..memang tak kenal usia..telah dibutakan oleh CINTA!

11 & 18. :)

20. heheh..tapi ni rempit versi sopan..sangat ensem noks!

-tadi pagi my mom beria2 tipon bagitau nak pasang kabinet dapur plak. apa kaitan ngan my ceremony? tak faham....

TedungS said...

tu alang dah ada, ok le tu..

:)

me3n said...

kenapa 21?

Unknown said...

he he he...

hepi rasanya dapat berblogging balik neh!

kena tag eh! okeh... nanti kema akan siapkan! yay!

Sunan_Jati said...

assalamualaikum...

salam pagi senin...
mulakan hari mu dgn bismillah...
semoga dpermudahkan semuanya...

insha allah...

hehehe :P

flush said...

hmmmm.. sori le intan, bab2 ni org lelaki tak brp gheti la nak minta/bgtau..
ooo.. muda 5 thn ye..ok le tu.. c
aku punya muda 6 thn.. cinta itu buta (betul ke)..huahuah

flush said...

hmmmm.. sori le intan, bab2 ni org lelaki tak brp gheti la nak minta/bgtau..
ooo.. muda 5 thn ye..ok le tu.. c
aku punya muda 6 thn.. cinta itu buta (betul ke)..huahuah

Zuraida said...

aku pun tag ko jugak!!!!

Yours Truly ... XOXO said...

time kasih cik kure-kure... ;P harap2 cik abg awak tu ade byk ciri2 tuh..semuge berkekalan ehhehe ;P

DiaHarris said...

so, dah jumpe lom? :p
ada ke lelaki mcm tu yg wujud pada zaman skang ni :)

13may said...

hehhe...hepi tu yg penting :)

Mak Su said...

wah.. ikut cara penulisan, tentu tgh hapi-hapi ni ek? i am hapi for u too

Intan and The Boys said...

tedungs,
ha'ah..sebab tu la sayang kat dia sangat2! ;)

ad3ck,
entah! diorang ni suka-suki je nak letak brape2 pon..

kema,
jealous banget sama kamu dapat berblogging semula. kite plak yang tak sempat nak hapdet... :(

sunan,
bismillah...
selamat hari rabu!
:)

flush,
ko tu lelaki, takpe la anne tu muda 6 tahun dari ko. aku ni pompuan..nanti kalu aku dah tua, orang ingat laki aku tu adek aku plak! aaaaaaaahhhhhhhhh!!!!!!! mimpi ngeri siot!!!

Intan and The Boys said...

zu,
ko tag aku gak ek? wei, mana blog ko ha? aku carik dah takdak plak..

xoxo,
time kacih bebanyak! :*

dia,
of course lah dah jumpe..en. alang tu nak campak mana plak? :)

13may,
ya, memang sangat penting! :)

maksu,
skang nih memang tgh happy, tapi keje banyak! heeeeee......

Anonymous said...

salam cik kure2...lame tak masuk sini...ahaa...selamat bertunang yek dan selamat hari lahir....5C tuh cam pernah dengar mase tgk tv siaran singapura...so..one more C is...carrier....=)