Monday, August 6

aku telah gemok yang teramat!!!!

nak kurus pon kena mintak izin...pada mulanya alang tak bagi aku kuruskan badan, risau aku saket2 kemudian hari katanya. tapi, oleh kerana aku ni pandai sangat memujuk orang, last2 alang lembut hati gak..

korang tau tak berat aku dah brape skang nih? 8x.x kg...kenapa? tak pecaya? semalam baru aku timbang berat badan, sangat terkejut, boleh naik 10 kg dalam masa 5 bulan...huh!



*aku risau kalau2 aku jadik macam akak kat atas nih...takuttttttttttt.............

maybe aku nak amek produk biohealth...but maybe nak amek sendayu tinggi...

takpon aku pi slimming centre..buat body wrap ke, sauna ke...

skang nih lutut wat hal, takleh la nak exercise, aerobik bagai kan...but yoga sound interesting! i should consider yoga too..kat maybank manjung nih ada kelas yoga baru bukak. :)

auuummmmm........auuuuuummmm......tarik nafas panjang2....hembusssssssssssssssss..........

best kan?

skang nih aku dah rasa stress tentang hidup yang teramat sangat...fikir pasal engagement ceremony, pasal kerja yang aku rasa tak abis2, dahla skang nih kiranya aku ditakluki oleh 2 department..tu pon nasib baik dept commercial tak rebutkan aku gak...

mak glamer nyah! hikhik...(gatal!)

i have to finish all ISO's stuff before friday. kalau tak mati mak! next week FAT (Factory Acceptance Test) dah nak start...mak suka FAT, sebab mak suka dok saje2, buang masa gitu...hahahaha!

lunch tadik makan tomyam sedap bersama dalie, shah and ahyeop. makan tak hingat donia, kalau ikut kata hati tadik, dah lama aku tambah nasik...huhuhu.

weekend tak wat ape2, sabtu just chilling at home, tgk tv, karaoke sorang2..sebab ibu, ayah, ngan adek pi penang. ajiq lak pi mmu cyberjaya. so, dok kat umah tunggu alang balek kerja, petang baru pi kuar jalan2 ngan dia. sangat penat tau! semua pasaraya kat sitiawan-manjung-lumut kitorg pegi...

ahad plak wat spring cleaning..almaklumlah kan, ada majlis tak lama lagik, so bilik my parents telah didecidekan untuk menjadik bilik rasmi majlis nanti. senang, sebab bilik tu kat depan. so bermati-matian la kemaskan bilik tuh..heee...yang klakarnya, ayah cuma duduk kat tv hall jek. aku, ibu ngan ajiq yang beria2 wat segala pengubahsuaian. korang jemput la datang umah ek!

okla..nak pi sambung wat keje nih...jaga diri ya noks!





20 comments:

13may said...

hehhe....
jgn risau...sebab cinta tu buta:D

Peej said...

if dapat bf yg x merungut pasal berat badan laaa..tuh yg jadi bagai di pam2 tuh...
dulu masa peeja ngan ex dulu..slslu die merungut suruh kurus..so..usaha jugak la..yg ngan ben asyik dok maan jee..so..sudah naik lebih 10kg hokey...ngeh..ngeh..ngeh..makan itu indah..haihh...

RATNA RAHIM said...

aaa tgk tuh...makan tomyam tak bawak kiteeeee~~~~

hehehehe btul kate peej..makan itu indah...live the way u are...live to the fullest..boleh tak wat statement camneh..hehehe

dah stat hias2 yer? ade dup dap dup dap tak?

Yours Truly ... XOXO said...

isk...timbang tuh rosak kot... tapi kan...saye rase...chubby itu chumel! klu tanak bak sini extra kg tuh...!! ;P ehehhee

aria ayumi said...

haiyohhh xkan le jadik sampai mcm tu skali kak oi... tu terlebey lebey tuh...

engagement akk bile?

dedalie said...

nokkss.. mana ko jumpa gambo tu nokkss.. hahahah

1: Alang mmg baik, dia tak kesah pun kan.. ko pun baik.. jadi korang mmg sepadan!! hehe

2: tak la gumuk sgt ah..lebih kurg je kita..

3: smlm mkn smpi sengkak. tp sedap giler tomyam tu..

4: kalau nak buat treatment or gi yoga later2 jgn lupa aku k

nokkkss.. jgn la stress sgt2..biasalah tu, busy.. jgn pening2 k.. cheers!

Intan and The Boys said...

13may,
ya..cinta itu memang buta..sampai aku yang gemok gedempol tu pon alang nak jugak...

kahkahkah!

peej,
ya, makan itu indah..tapi akibatnya...

huhuhuuuuuuuu..

cik bawang,
:P
dia tu makan sedap2 tak de nye nak ngajak kite..

adala sket2..tapi my mom over tau..dah macam nak nikah plaks!

Intan and The Boys said...

xoxo,
mungkin jugak..dah lama tak calibrate pon..kekeke...

diya,
tak caya? meh datang sini tgk live!
my engagement is on 18/8. meh la datang! :)

dalie,
1. yeke? thanx!
2. gemok laa...mata ko ni kero ek? hehehe..
3. sedap kan?kan?
4. okes!!!
5. stress dirasa bila dok sorang2 jek..kalau ngan korang, rasa happy jek! ;)

Mak Su said...

huargh huargh huargh kah kah kah, camno ni? hmm, pg and tghri jgn mkn nasik ya. mkn roti & buah je, kuih-kuih ambik 2 ketul je.

Intan and The Boys said...

maksu,
takleh la..kalau tak makan nasik nanti kena marah laks!

me3n said...

mak aih. igt hang dalam gambo tuh. lepas bace baru tau haha. jk.

Intan and The Boys said...

ad3ck!!!

takkan la aku nak buh gambor aku tak pakai baju!

apara...

heh..

Ceera said...

jangan makan malam!!!

caiyok2, saya sokong kalau kamu nak diet, hehe...

TedungS said...

jgn makan malam ngan thari

sanggup ke hehe

flush said...

merepek la gemuk camtu..
ko ok je.. rangka je besar.. bdn ok2 je..

DiaHarris said...

ye ker blh naik sebegitu byk.. tp mmg tak pelik kan.. mesti u sgt senang hati... tahniah eh nk tunang!

Anonymous said...

jangan lupa ajak saya sekali..mari kita yoga bersama-sama...tapi nak dekat bulan puasa nie...malaslah pula...hehehe

aria ayumi said...

kak intan bizi yek?

aria ayumi said...

huhu nak dekat dh ceremony akk. aduhai... diya ni byk nau projek xsiap. *tp, smpat blk agi, huhu*

Anonymous said...

tak sangka wujud akak mcm tuh..
hari tu g ripley's believe it or not, tgk patung red indian gemuk gle lemak lebey2 mcm akak dlm gambo tu la..ahaks..