Wednesday, August 29

boleh tak?

tak tau kenapa sejak aku dah jadik tunang orang nih, ibu slalu je nak menangkan bakal menantu dia tu..sangat la geram! apa yang aku buat salah, apa yang en. alang buat semuanya betul. abisla aku...

meh sini aku nak citer satu kejadian yang berlaku membuktikan ibu lebih sayangkan bakal menantunya itu...

di suatu petang yang indah sambil menonton tv dengan ibu.

baru lepas dapat text message from alang..
me: hikhik..cian alang, tengah tunggu nasik masak.
ibu: nape ko je yang tak masak untuk dia, pastu hantar je kat umah dia tu. sian dia ibu tengok, balek kerja penat2 nak kena masak plak.
me: *sangat terkejut!!!* eh, ada plak. perut dia, biarla dia je yang masak. dia yang nak makan. lagipon bukannya dah dok satu umah ngan dia.
ibu: suka hati ko la. nanti bila alang tu dah larik carik pompuan lain, baru ko ternganga.
me: *sangat tak puas hati* biarla dia nak carik pompuan lain pon. orang bukannya gila nak berlaki sangat.
ibu: *diam jek..muka tak puas hati jugak*

boleh tak? takkan la aku nak manjakan en.alang tu lebih2 kan? nak masak2 bagai...kalau dah sah tu lain la citer. petang yang indah tu terus jadik petang yang paling tak best.

apa kata korang? dah jadik tunang ni tanggungjawab kena lebih ke? bagi aku la kan..maintain apa yang ada ni pon dah cukup bagus. at least aku sayang kat dia, ambil tahu hal dia.

entahla....susah rupanya bila dah tukar title nih. kengkadang rasa nak single balek je.


ayah aku telah dinaikkan pangkat dan ditransferkan ke kl. maybe sampai dia pencen. ada lagi dalam 5-6 tahun lagi. sempat ayah aku punya cucu 2-3 orang agaknya. aku tahu ayah berat hati nak tinggalkan kerja dia. skang ni tiap2 pagi aku tengok dia pi ofis, macam ala2 sayu je. next week dia dah start keje kl. so, umah aku dah kurang sorang lagik. ibu dah start berkira2 nak pindah kl bila iqa abis skolah. iqa ada 3 tahun lagik nak tamatkan persekolahan. so, aku rasa last2 yang tinggal kat stewan ni cuma aku sorang jek..huwwaaaaaaaaaa!!!!!!! sedih ooo.....


okeh, skang nih nak jawab tag peej plak...here we go!

4 things that scare me:
1) tinggal kat umah sengsorang
2) hantu
3) ulaq dan apa2 sahaja yang menjalar
4) apa ek...tak tau la..


4 people who make me laugh:
1) family
2) alang
3) the nanny sitcom
4) cousins


4 things I love:
1) family!
2) en. Alang of course!
3) all my cats
4) my phone and my car – itu saja harta yang ada setakat nih.


4 things I hate:
1) orang bodoh sombong
2) tak tepati masa
3) siakap sinohong, gelama ikan duri, bercakap bohong, lama2 mencuri!
4) selekeh


4 things I don't understand:
1) why people love me?
2) why do I love people?
3) why I have to work everyday?
4) why we have to use money to buy things?

4 things on my desk:
1) handphone
2) pencil case with complete stationary-sampai takleh nak zip case tuh.
3) mouse
4) personal work diary

4 things I’m doing right:
1) typing this tag
2) thinking what to eat lunch nanti
3) thinking how to spend our time in kl this holiday
4) playing with my pen

4 things I want to do before i die:
1) ask apology to every single person I’ve known in my life
2) banyakkan beribadat
3) makan best2
4) to hug and kiss everyone I love!

4 simple things to describe my personality:
1) suka gelak and senyum!
:)
2) bila dengan orang yang aku tak brape nak suka, aku berlagak formal
3) bila dengan orang yang aku suka, aku suka kutuk2 dia.(inilah kasih sayang ku yang sejati!)..kehkeh…
4) simple and easy going

4 things I can't do:
1) workshop things – like dalie do. She looks so hot in that uniform and do what men do..so cool!!!
2) ride a motorcycle – bonceng boleh la.
3) menjahit – jahit butang pon tak pandai.
4) exercise dan beraerobik – lutut nih semakin saket plak..aduhhh…



17 comments:

Mak Su said...

wah... status baru... t/jwb baru.. tunang tu dok sebelah umah ker? boleh tanakkan nasi tuk dia?

dedalie said...

ada ke rasa nak single balik. mak ko saje je tu. test power.

ok apa duk stewan sengsorang.

MERDEKA!!!!!

hehe

dedalie said...
This comment has been removed by the author.
dedalie said...

ada ke rasa nak single balik. mak ko saje je tu. test power.

ok apa duk stewan sengsorang.

MERDEKA!!!!!

hehe

Ceera said...

ha aaaaaaa.. lantak, tak tahu.. ntah nye, ada ke plak kita nak masakkan untuk dia, masak la sendiri kan, dah kawin lain ar citer, hehehe..

dedalie said...

terpublish byk kali la kekure..sorry...hehe

aku hot? hot tengkorak ko!

Intan and The Boys said...

maksu,
umah dia adala dalam 4 km. kalu bleh jalan kaki sampai 5 minit takpela kan. ni nak kena start enjin kete lagik, nak berantor pulak. leceh la..

dalie,
apa ntah mak aku tu. penat tau gaduh ngan dia.

comment deleted,
ni mesti keje dalie nih.

dalie,
brape banyak da...

ceera,
tul tuh! ;)

dalie,
ko memang..

ko hot la dalie. sebab tu ramai suka usik ko..

me3n said...

tahniah da bertunang! nnt kawen jemput noh.

Peej said...

tah..over tau siap nak hantar nasik..x kuasa...4km lak tuh..
tapi kalau dok umah sebegitu besar sorg..mmg scary okay..

a ah la..dalie macam hot..walaupun x pernah jumpa..tp dapat rasakan ke hotan nye dpd gambar samar2 yg die tepek kat blog utk beberapa hari saje..heheh..

antalya said...

ala mak awk saje menyakat tu.eheh sowy ye mencurik masuk blog awk nih

Intan and The Boys said...

ad3ck,
thanx ya! kawen nanti for sure aku jemput semua rakan2 blogger.

peej,
kan? kan? tak kose kan?
akak ni umah kecik pon penakut gaks..dasar penakut..heee...
dalie memang hot! kehkehkeh...

yun,
takpe..rajin2 la singgah sini.

RATNA RAHIM said...

hahaha cik bawang pon tak reti jahit...baju koyak 2cm pon fail lagi menjahit..ehehehe

erkk...taktautaktau...cik bawang kanak2 ribena lagi..boley tak buat statement camni?

Intan and The Boys said...

cik bawang,
kehkehkeh...camne nak kawen ek..jahit pon tak pandai.
at first en.alang tau kite tak pandai menjahit, dia sangat terkejut tau! sebabnya, dia sangat la terer bab jahit-menjahit nih..kekekekekke...

Yours Truly ... XOXO said...

cian dier..teringat zaman2 selalu bertekak dgn ibu dulu...mau tak..sik menangkan menantu dier tu je..isk..geram! ;P

eh awak tanak pindah kl juge ke?ehehhee

DiaHarris said...

hai tunang orang... :)

SELAMAT HARI MERDEKA... EH, BARU JER TUNANG. STILL MERDEKA LAGI APER...

ppsstt... kalau i jadi u kan, i pon tak koser nk masak2 utk dia. bukannyer dah kawen pon kan..

kan..kan...kan...

:p

RATNA RAHIM said...

hahaha yer ker..nnt kalo koyak suh je en.alang anta tailor..kan?kan?

Intan and The Boys said...

xoxo,
last weekend jmpa bestfriends kat kl, terus terasa nak dok kat sana balek..huuuwaaaaaaaa!!! tak puas stay kat sana haritu..

dia,
hai girlfriend orang :)

tak koser kan? kan? tapi this ramadhan dia akan berbuka kat umah i..seronok!!!

cik bawang,
memang pon. en alang dah takde any choice..kekekeke...