Friday, August 24

perkara-perkara yang berlaku pada hari kejadian...

okeh kengkawan, pada hari jumaat yang mulia ini, di sini dengan secara rasminya aku mempersembahkan hari kejadian yang tak la seberapa sangat..tapi sorry ye kengkawan, mungkin ada gambar yang agak blur,dan gambar2 yang tak berapa banyak sangat. the photographer (my sis) tu agak tak pandai nak amek gambar.

apa-apa pon, kita layannn....ooppsss, lupa nak bagitau, hantaran kaler maroon dari aku untuk dia, hantaran putih dari dia untuk aku. okehs?




songkok dan sejadah..semoga lebih beriman la bakal laki aku nih..



the potpourri..




buah-buahan




coklat and sweets di dalam gelas..macam 'kels' kan? tu idea ibu aku tuh..aku ikutkan jek.. *sweets tu terpaksa aku beli untuk kali kedua pulak sebab anak2 sedare aku sebok dok mengendeng.



baju melayu dan sampin...sampin tak nampak, sebab kotak kecik..kehkeh..




di atas, dari kiri: Mak Uteh, Mak Long ngan Mak Usu..

gambar bawah: my sis, aka the photographer






gambar atas: my youngest sister, Iqa and our niece, Chiqah.

gambar bawah: another niece, Akma. (p/s: Cik Kema, kita panggil budak ni Kema tau!)




hantaran-hantaran yang ada.



ketika sesi perbincangan..ntah apa la yang diorang cakap ek..aku tak dengar satu hape pon..





gambar atas: tengah berdebar tunggu kehadiran pihak lelaki masa nih. risau diorang tak sampai jek..

gambar bawah: my new nephew, Fakri.




gambar atas: semua orang tanya aku ape mende nih, cantik kan 'bawang putih' ni? dalam bawang ni ada gula. tapi makcik2 aku cakap, ada orang bubuh garam jugak..kreatif kan?

gambar bawah: cincin pertunangan yang dipilih bersama en. alang. cantek tak?





gambar atas: buah-buahan. gambar bawah: ayahandaku berbaju batek biru itu..sangat hensem tau!





gambar atas: berbaju pink tu Pak Uteh aku, baju putih tu abah en. alang. beria-ia berbincang..

gambar bawah: dicium oleh bakal mak mertuaku...sangat sporting dia nih, senyuuuum jeekkk...







gambar atas: ketika penyarungan cincin.

gambar bawah: deretan hantaran dari pihak en. alang.






hantaran-hantaran lagik!




gambar atas: lihat, diriku begitu HAPPYYY!!!!!

gambar bawah: cuba korang tengok muka anak2 sedara aku tuh..tak sabar nak makan kek..sebok panggil, "MAK LONG!MAK LONG! Cepatla potong kek niiiiiiii!" (gambar ini diambil setelah majlis selesai, harap maklum)





makan time! menu: nasi putih, asam pedas ikan, lemak nenas dengan ikan masin, ulam-ulam, ayam goreng berempah, kuih seri muka, kuih talam keladi, karipap, puding jagung (k.ani bagi), buah tembikai dan pisang.

p/s: rugi korang tak datang!




hantaran-hantaran lagik...












okeh, sampai kat situ je gambar-gambar masa hari siang. ada lagi sebenarnya, tapi banyak gambar peristiwa di balik tabir jek.. setelah penat bertungkus-lumus menghidangkan orang makan dan mengemas rumah, ayah adakan barbeque sebagai kredit untuk sedara mara ku ini.


makan, makan, jangan tak makan!




gambar 1: ikan
gambar 2: ayam
gambar 3: udang yang sangat banyak dan besar2 ok!
gambar 4: en. alang pon ada.
gambar 5: sedang dibakar...nyum!nyum!



ayah dengan cool nye menggolek-golekkan semua juadah di atas grill..grill nih pakai letrik jek..senang!





okey kawan-kawan, puas hati tak? aku nak ucapkan beribu-ribu terima kasih pada mereka yang sempat menghadirkan diri pada majlis aku ni dan pada yang tak datang tu, korang RUGI! hahahahaha!!!! takdela, aku ucap thanx jugak kat korang sebab ingat jugak kat aku dengan hantar sms, call aku. thanx again!






debab kan? ni yang buatkan diriku begitu beria-ia nak kuruskan badan..



hari jumaat dan selamat berhujung minggu. sayang korang! mmmuuuuaaahhh!!!



16 comments:

Ceera said...

selamat bertunang, memang sangat besau dan blur gambar2 mu itu.. eh, sangat comel la kure2, ihiksssssssss... sape makeup kan???

dedalie said...

ASAM PEDAS OH ASAM PEDAS YANG SEDAP GILER........

ko comel la hari tu, ada ke debab. nanti kita kuruskan badan bersama-sama k. huahuahuah

Intan and The Boys said...

ceera,
kehkeh..dah kecikkan sket gambor2 tu..komp. ni gile la...

sape makeup kan? ada cina butik pengantin dekat2 umah yang mekapkan..heee...

dalie the dazzle girl,
asam pedas tu sedap ek? nanti jangan lupa amek kat umah aku ek..

okeh...kite menggembleng tenaga demi masa depan bersama..hee..

flush said...

sorry.. x dpt dtg, lg pun rasa mcm janggal la kwn lelaki dtg umah pmpuan masa bertunang..

tapi aku dgr cerita asam pedas ko sedap giler.. nanti ko masak bwk opis k.. aku nak melantak..

Yours Truly ... XOXO said...

bestnyeeee...!!! terase bahang kemeriahan majlis pertunangan tu... ;P

Peej said...

mmg rugi...
makanan2 itu nampak sungguh menyelerakan..belum rasa lagi tuh...
hehehe keji kan..nak gi sbb nak makan..la la la~

Kemat said...

tahniah...hati2..darah dah manis sekarang..nyamuk suka..heheh

Intan and The Boys said...

flush,
la..apa nak disegan nye..ada 2-3 orang kawan lelaki aku datang jugak hari tu..

xoxo,
heee...thanx! sangat malu la..

peej,
tu la..kan dah rugi.. ;)

kemat,
tu la pasal, semut pon suka ikut aku skang nih.. ;)

Anonymous said...

huyehhh akk kite dh slamat tunang. congrats lah ye.

huhu byk nau gambo lam entry nih. best2. tetibe ase nak tunang gaks. ngehhh :p

Mak Su said...

selamatttt berbahagia untuk awak.... mmuuaaahhh

13may said...

wahahahaha...moga berbahagia selalu :)

Intan and The Boys said...

diya,
bertunang la cepat2...nanti dah abis blajo langsung jek..kan senang! ;)

mak su,
time kasih ek...mmmuuaahhh jugak.

13may,
wahahahaha...terima kasih :)

RATNA RAHIM said...

waaa cantik la hantaran2 tuuuu... hehe bess nyeeee... nak gak udang nak gak udang..besar2 udangggg tuu..nakkk udanggg besarrrrrr

Unknown said...

he he he ;)

nampak semuanya best giler!
hantaran best
orang best
makanan best
puterikure2 pun best!

nak tunang jugak la cam ni!

p/s - wahai orang kampung... saper nak tunang ngan kema sila angkat tangan! hehe ;)

Intan and The Boys said...

cik bawang,
terima kasih naaa...
rugi tau cik bawang takdek, udang2 tu seminggu suntuk nak mengabiskannya..terlalu banyak!
buat udang panggang, udang goreng, nasi goreng udang, mee goreng udang, udang golek..macam2 la..
meh la mai sini... ;)

cik kema,
best ke?
kalau kema ada mesti lagik best!
mari2, bertunang ramai2!
;)

海瓜子Andy said...
This comment has been removed by a blog administrator.