Tuesday, October 23

malam raya

okeh, dengan tanpa membuang masa lagi, aku ingin post segala mak nenek gambar2 dan kejadian yang berlaku sepanjang cuti raya. enjoy! (tak banyak pon, ada 3 jek..). hehehehe......



muka sengal masing2 dalam kereta. masa ni, dah nak sampai muar pon. oleh kerana manusia yang tak boleh puasa hanyalah aku, so, dengan suka hati aku makan2 dan minum2 dalam kereta. adik2 aku sume bengang jek.. hehehehe...


masa dah sampai kat air hitam, muar. masa kitorang sampai kat sini, baru kul 4.30ptg. so, macam lambat la nak berbuka kan. sampai2 je, salam2 ngan sume orang, terus amek bantal, tido kat ruang tv. konon2 sambil nak menunggu berbuka. bila aku terjaga pukul 6ptg, pi kat dapur, semua dah terhidang. adat orang jawa ni diorang akan 'monjong-monjong'. monjong-monjong ni aku takle tau apa translationnya plak, tapi dengan maksud yang serupa adalah memberi makanan pada jiran2 tetangga. so, adala 2-3 rumah yang bagi makanan kat rumah pak uda aku nih, so, mak uda takpayah la masak. tapi yang hampanya tak dapat makan ayam ungkep. huhuhu......

gambar kat atas tu ayah aku dengan sedara mara aku yang lain tengah syiok makan tak berhenti2. masa ni, aku pon baru je sudah makan. masakan jawa memang first class! ;)



anak-anak sepupu aku yang makin membesar. aku tak tau berapa ramai dah anak sedara yang aku ada (dari sepupu-sepupu).


selepas berbuka kat umah pak uda ni, kitorang bergerak ke rumah maklong yang terletak kat parit payong, muar.


okeh, next post adalah kejadian raya pertama. ok?

4 comments:

flush said...

kurang asam ko, berdosa tau tak.. mesti berbulu je budak2 tu tgk ko mkn dpn diorg..

ko x balik spore ke..

shasha said...

nak gambar lagi..nak gambar lagi..nak gambar lagi...kuikuikui

nanonano said...

oo0oo tao2..
dpt tao psl monjong2 pon dr blog acai
:D

hajarss said...

sesuka ati limpa cik kekure jek mkn2 dpn diaorg.. hahhaha

pat la hapdet.. leh curi ide sket.. bwerkk !!