Friday, November 9

selamat hari deepavali!

ntah kenapa, sejak dua menjak ni, bila aku tengok citer omputih, subtitle yang ditulis mesti ada perkataan cemerkap. setahu aku la kan, perkataan ni aku kenal hanya bila aku jejak kaki kat uni. itupon tv yang ajar. korang plak? adakah perkataan ini hanya direka untuk memudahkan translator untuk mengalih-bahasakan perkataan clumsy?

oh ya..apakah perkataan yang sesuai untuk dialih-bahasakan dari perkataan clumsy selain daripada cemerkap? ada sesiapa yang boleh bantu?



apa yang korang buat hari cuti semalam? aku hanya pi workout (workout la sangat, padahal berjalan2 di taman kat lumut sambil berhujan kat sana)..makan, tidor, baca mags, kacau bobby, kacau adik, masak kobis-cendawan-kentang goreng bersama cili padi power, dan seterusnya tonton chandramukhi. tak sangka chandramukhi sangat best critenya. aku dan ibu tonton citer ni sampai ternganga2 mulut masa scene gangga kena rasuk, plaknya menari2 macam orang gile. best gile! hahahaha..aku pon dah gile! gile filem tamil plak.


hari rabu aritu aku half-day.sangat sangap kat tempat keje, sebab bebudak yang aku bekerja dengan=i work with (ni team dalie nih) sebok wat keje lain. jadiknya, dengan tanpa notis kat diorang, aku pon amek la half day dan berjaya menghasut en alang untuk temankan aku ke ipoh semata2 nak tengok the bee movie. klakar la jugak citer tu, tapi jalan citer agak sedikit hampeh. pasal rebutkan madu jek? tak mencabar minda langsung! wakakakka.. (ada ke nak cabar2 minda tengok katun..pigi dah mabok!)

sesambil nak tunggu waktu tayangan tu, aku hasut en alang pi mph, konon2 nak jalan2 jek. (padahal en alang tau, aku kalau masuk mph, mesti nak beli barang..at least satu mag atau suratkabor). dan aku terbeli ini..






aku perasan ada satu lagi yang bertitle size 14 is not fat either. cam best gak tu. tapi tunggu yang ni abis dulu, baru leh beli yang nih. kite takleh tamak, buat benda tu satu-satu..kehkehkeh...


esok nak pi amek barang2 zaza kat uitm penang nun. hanya barang2 saje, orangnya terpaksa stay selama sebulan lagik sebab dia ada kursus apekebendantah..yang aku tau, sebab dia nak panjat bukit kat perlis@kedah, then ada kursus komander (kesatria) . maybe tido penang sehari, sebab ayah soh zaza riki line hotel uitm tuh. yahoooo! bestnya! rasa2 nak hasut ayah nak naik bukit bendera la plak. dah rindu nak naik.


hari ni tak wat apa2. tadi akak admin ofis nih bagitau ada jamuan makan2 pukul 11.30am ni. tak tau la apa plak muslihat di sebalik jamuan ni, yang penting, kita sental je la. toksah la banyak songeh. hehehehe.....


ok guys, u ol jaga la diri ek. pada sesiapa yang nak balek kampong atau berjalan jauh2 tu, hati2 bawak kereta. nak bawak laju bleh, tapi make sure korang dalam keadaan fizikal dan mental yang segar dan boleh berfikiran waras. ok?


note untuk saharil: nape bukan aku yang menang ipod tu? why? why? err....bagila aku waima satu mp3 player ke? takdek ke? hehehehe..
takla saharil, aku memain jek. selama ni aku ikhlas baca dan bagi komen kat blog ko. ;P
kepada bluehikari dan sinaganaga, tahniah ye. kalau rasa2 nak jual ipod tu pada harga yang rendah, saya dengan menadah pelepah kelapa menerimanya. hehehehe...

20 comments:

13may said...

waaa...best kan layan filem tamil :D

fizz said...

salam kenal..sy pon tengok chandramukhi tue..saspen gler..terer betul Dr sarAvanan tu kan...sib baik tgk sampai abis..xrugi tgk

Anonymous said...

rajinikanth amma, citer tu mmg best gak aa.hahaha

nak pinjam!nak pinjam! buku tu mcm best jer..

jamuan td mmg sdp gk. kalau ada rendang ketupat dan lemang kebih mantap. Mcd pun sedap jugak.. hehehe

hv a nice weekend!

Anonymous said...

amboi, bukan main memujuk :)

tak pe, puterikure2, duit raya kan banyak, beli aja la satu mp3 player. hehe. :) atau tunggu tahun depan, insyaallah kalau ada rezeki, saya bagi lagi hadiah apa2..

Unknown said...

putri,

ada lagi satu buku...

size 16 is not fat at all...

he he ;)

Intan and The Boys said...

13may,
memang syiok oooo.... ;)

fizz,
salam kenal jugak. memang best gile! memang rasa cuti terisi ngan tonton citer macam nih. baru puas hati..kan? kan?

dalie,
itula..orang cam 'kite' ni memang apa pon sental kan? huduh sungguh perangai! wakakakakka!
nanti aku abis baca, aku akan bagi ko baca..toksey risau deh!

saharil,
tula pasal..bukan tak mampu nak beli, tapi kalau orang beri tu rasa la lain sket kan. lebih menghargai gitu.. ;)

cik kema,
memang pon..size 16 mana gemok? montel jek..ekekekkeke...

shasha said...

jalan2 cari makan di penang jgn lupa cari saya yerr...

Mak Su said...

kalu 4XL camner?

Anonymous said...

best cite tamil tue..mmg layan.. ari tu tgk separuh jer nie dpt tgk sampai habis..mmg berbaloi lahh=..

peej said...

abang ku sangat gile cerite tamil...esp kalau rajnikanth berlakon..x kuasa tau..
mcm best je buku cite tuh..

nanonano said...

hero chandramukhi manisssssssss kn?
itam manis..
aagagagaggaaa... :p

hajarss said...

baik layan tamil dr industan kn? hehehe.. amma

paddayappa dah layan blom :)

Intan and The Boys said...

Shasha,
Tak jadik pon tido kat sana. Kitorang balek hari jek.

Maksu,
4XL? Hmm..tak tau la maksu. Tapi saya rasa saya size 10. saya saiz XL.

Aarin,
Best kan? Kan? Kan?

Peej,
Rajnikanth best hape..hehehehe.
Buku tu dah abis baca. Best la gak. Sangat ringan je pembacaan. Tak memeningkan kpala. I like!

Nano,
Kite suka heroin (Gangga). Comel sangat!

Hajars,
Yup, tamil movie is the best!

flush said...

yg penting bonus laaa..

DiaHarris said...

selamat hari deepavali...

*wink wink*

hikksss....

hi.. lama dah tak singgah ur blog... ;)

me3n said...

oo cemerkap tuh clumsy eh? ku tak penah dengar pong hehe. yg ku biase jumpe tapi jarang digunakan ialah teruja (excited). ;p.

Intan and The Boys said...

flush,
itula pasal....banyak benda nak wat ngan duit bonus tu. cam tak cukup plak. wakakakaka!

dia,
hey, i slalu singgah ur blog, tapi jadik silent reader je..huhuhu....

Ceera said...

citer tamil, hehe... citer tamil lagi best sebenarnya dari citer hindustan... cuba bahasanya agak sakit telinga, hehehe...

Intan and The Boys said...

yup. setuju. ;)

aria ayumi said...

hehe. akk layan cite tamil yek. xtau nape, diya kureng sket cite tamil. tapi, klw cite hindustan, diya nombor satu :D