Thursday, November 22

tolongla jangan...

selama 4 hari aku menahan ketagihan berbloging ni. dah macam orang ketagih ganja pon. terlalu rindu tau! hehehehe...


sori, umah takde tenet. memang tak nak pasang sementara ajik tengah SPM nih. maybe lepas SPM abis. pulaknya, ada orang mengong (i think TM people kot) terpotong wayar modem ofis nih. apekebenda jadah la diorang bleh 'ter' dalam kes2 camni. 4 hari semua orang dalam ofis nih menganga jek (sebab orang2 kat ofis nih memang takde keje..wakakakaka). sampai akak admin tu naik bengang ngan orang2 TM sebab tak amek tindakan sepatotnya. semalam aku terdengar dia dah tepon cakap kasar2 ngan operator TM tu. sape tak bengang beb!



selama 4 hari ni jugak la macam2 citer aku nak bagitau korang. tapi bila tenet dah ada balek kat ofis nih, rasa cam tak perlu nak citer plak. huhuhu.....sebab rindu aku ni dah terubat bila baca komen2 korang dan tak kurang juga ada yang sms aku tanya mana aku hilang.




cuma aku nak pesan satu jek...(pada pembaca wanita saja ye!)
tolong jangan berjoging/berlari/berjalan laju/beriadah apabila anda memakai coli baru. tetek anda akan saket macam ada orang picit tak lepas. serious. aku tak tipu. kalau ye pon nak wat aktiviti beriadah, pakai la coli yang selalu korang pakai. bagi ruang coli baru tu memeri getahnya dan ada keserasian dulu. aku tahu sebab aku dah terkena last week. wakakakakaka!


kalu en.alang tau aku tulis camni, matila.....tapi ni adalah pesanan khidmat masyarakat tulus dari hati aku yang suci murni. kaum lelaki, toksah nak bayang2kan camne rupa aku ngan kesakitan tu. dan toksah ngada2 nak bayangkan rupa coli atau isi dalamnya. aku cubit karang!





last weekend aku pi mandi laut kat teluk batek. sangat best, tapi aku dapat bahana nya jugak. muka itam legam. aku panggil muka terbakar, tapi en.alang kata muka jelaga. hah? jelaga? first time aku dengar orang cakap camtu. ntah mana ntah en.alang dapat word tu. tapi yang pasti muka aku macam kels. gila ah!



ya, skang ni aku sangat sebok. ada FAT lagik. tapi yang best, dapat balek awal. wooohoooooo! best gile! balek golek2, then tido. dah lama tak jalan2 kat padang, sebab aku kesakitan (seperti di atas) dan kaki agak lenguh. remember aku penah cedera ligamen? ya, kaki aku wat hal lagik, tapi minor jek. aku gagahkan diri gak untuk berjalan2 kat padang tu dan petang ni dah wat appoinment ngan en.alang pi jalan ngan dia.



ini adalah post aku yang ke-100. tak sangka dah banyak rupanya aku post ek. hehehehe....

15 comments:

hajarss said...

aci tak kita nak gelak jek utk comment yg ni?

ahahahaha

eheheheh

kahkahakah

muahaha


sowei :)

aria ayumi said...

nasihat akk tu mmg berguna utk ms depan... :p

patut le xnampak akk semenjak dua menjak nih..

Intan and The Boys said...

hajar,
hehe...tau. kali ni post tak de isi. huahuahua!

diya,
:P
ye ke berguna?

nellyberry said...

adakah kamu memakai coli baru yg kamu beli menggunakan swipe yg pertama kad kredit kamu? (seperti yg pernah dinyatakan dlm entry kamu sebelum ni)

peej said...

patut la lama menghilang makcik...

coli??ish ngerinye panggil coli..panggil la bra...my dad lagi ngeri okay..die panggil sarung tetek..keji kan...
pakai la sport2 bra..supaya die me-nyaport tetek seiring ngan pengurusan..supaya x londeh...cea cea..
khidmat nasihat dpd org yg x jogging n if jogging pun x pakai sports bra..la la la~

Anonymous said...

nelly,
tak, ni coli yang lain. ;P

peej,
kehkehkeh..kata orang pandai ek. tak koser mak nak tukar2 bra plak. eh, ini blog bahasa melayu, kena la pakai bahasa tu jugak. ;P

dedalie said...

kekure,
hahaha.khidmat nasihat yg bagus. majulah bra untuk tetek yg segar. (mcm lucah plak)

padang astaka skang best ah.
wakakaa

Ceera said...

ooooooo yeke??? sakit sangat ker??? hahaha... kesian awak kan, time kasih la sebab kasik tau info, lain kali kalau saya nak gi jog, saya akan pakai coli yang paling lama berjasa dengan diriku, hahahaha...

RATNA RAHIM said...

hahaha bagus2 nasehat itu..akan diikuti...

waa tahniah2 dah post ke 100..terus berblog kak intan~!!!!!cik bawang akan trus membace dan membace...

dedalie said...

dalie,
yup..aku nak tetek besar..tapi aku tak punya itu..
hahahahahha!

ceera,
yup. memang saket. ikut ye petua nih. ;)

cik bawang,
time kasih..i maluuuuu...........

Mak Su said...

hidung akan berjelaga jika belajar kat tepi cahaya pelita di malam bulan purnama yang tiada cahaya di tahun-tahun 60an dulu ketika itu di kg-kg tiada letrik, asap dari pelita itu akan buatkan hidung berjelaga (kalau disapu ngan tangan, pindah hitam tu kat tangan plaks) , very de comot

flush said...

oooo, ok.. cannot comment lebih2, nanti dikata gatal..

Anonymous said...

haha kesimpulan jgn pakai bra biler nak jogging.setel..hahaha gatal ke aku nih.miahaha

me3n said...

wah. tahniah da sampai entri yg ke 100 hehe. keep it up. org T* mmg selalu buat hal yg remeh dan nyusahkan orng. sabo je lah.

shasha said...

ooo..camtu kerr..saya akan ingat pesanan penaja ini..eh,sila buat tag saya yerr...heheheh..