Friday, January 11

first day of internal audit 2008

hehe..
pagi ni aku kelam kabut sket.
sebab, pagi ni ada opening meeting untuk 4-hari-internal audit.
so, aku yang organize kan meeting ni, harusla aku yang kena datang awal kan?


tapi, nak dijadikan criter, aku terjaga lambat.
around 7 camtu.
baju tak gosok lagi. baju yang takyah digosok dah abis stok.
so, ngan terhegeh2, pi gosok baju.
then mandi.
mandi lak, takleh kalau tak shampoo rambut.
harusla aku tergaru2 kepala masa meeting nanti kan.
so, shampoo la rambut.
dah shampoo, kena la pakai conditioner.
tunggu 5 minit, baru leh bilas.
kat shower je dah nak dekat 15 minit.
huh!


lpas mandi,
lap2 rambut.
tunggu rambut kering.
nasib baik rambut pendek.
kalau panjang, mau tunggu 15 minit lagik.


so, lepas wat semua2 ni, end up aku kuar umah kul 7.45am.
plaknye, ingatkan nak terus ke rumah en alang.
tapi, baru masuk kereta,
dapat sms dari kawan keje aku, mokh.
dia nak nasi lemak ibu plak.
so, aku kena singgah kat ibu dulu.
lpas amek nasik, terus ke kawasan umah en alang.
beli kuih-muih rm10, beli nasik lemak untuk en alang,
then trus pi umah sewa dia.
lepak2 10 minit je, then trus ke ofis.


sampai ofis dah kul 8.20am.
aku kena susun fail,
susun kuih2 yang aku beli tu.
slalunya ada la akak kerani tu tolong aku.
tapi pagi2 ni dengan dia2 skalik busy.
so, aku wat semua sendirik.
jumpa semua orang kat ofis,
remind diorang meeting kul 9.

tapi alhamdulillah,
meeting berjalan ngan lancar.
dengan bantuan bos aku, yang banyak tolong aku sebenarnya.


minggu depan akan jadi minggu yang sebok.
sebab aktiviti mengaudit dan diaudit akan bermula isnin sampai rabu.
kalau aku senyap je,
bermakna aku tersangatla sebok. ok?



skarang ni aku tengah berusaha nak kecikkan badan.
aku ngan dalie decide pi aerobik.
so, last wednesday, kitorg pi la tempat aerobik tu.
ok gak.
instructor yang ramah,
aku je yang k.o.
sebabnye, bila tgk figure badan sendirik kat cermin besar tu,
terus rasa cam tong dram yang menari2.
huhu..
huduh sungguh rupa!


petang ni pergi lagik.
sebab dah bayar rm55 untuk 10 sesi percuma 2 sesi=12 sesi.
ntah dapat penuhkan jadual ke tak.
harap2 dapatla kan?


ok korang.
weekend ni aku tak wat apa2.
cuma nak relax je.
sebab en alang keje shift petang/malam.
so, takdela masa nak jalan2 macam slalu. huhuhu...

11 comments:

13may said...

hehhe...

aku dah keja nonstop dekat 2 minggu dah nih...silap2 minggu ni kena keja lagii....heh!

zie said...

Good luck and all the best. Next week and the following weeks will also be a "sibuk macam cipan" weeks for me also. Sebab Peak period utk external auditors dah mula..Hu hu. Ini akan berlanjutan sehingga May 2008. Ya Allah, selamatkan la hamba mu ini..Hu hu

me3n said...

selamat membizikan diri. semoge membantu hang di kemudian hari hehe. selamat berwiken!

Qaseh Bidadari said...

mama pon ade hajat gak nak g senam robik tp tah bile lah...

nur'ain said...

alaaa.....lagu sedap. mai sini nk dengar lagu....^_^

Unknown said...

jgn kata takde masa bersama dia..

nanti lepas kawen kamu berdua sentiasa byk masa ok! :P

hajarss said...

gud luck! sakit tak badan aerobik? hehehe

Intan and The Boys said...

may,
hang keje apa? bizi sangat noo?

zie,
aamiiinn...
hehehe..kite lak external auditor datang next month. tu yang terhegeh2 wat internal audit skang. hehehe..

ad3ck,
hehe. aku ni bizi ke, tak bizi ke sama je. serupa gak. balek umah mesti on time gak. huhu...

mama,
kalau ikotkan saya ni, memang la sangat malas. tapi disebabkan ada geng nak pi skalik, terus on. lagipon mengenangkan tarikh kawen tak sampai berapa hari je lagi ni.

nur'ain,
suka ek lagu ni? bagusssss.......

lindosh,
hehehehe..takotla nak kwen nih. risau pon ada..huhu...

hajars,
thanx. tu la yang peliknya, kite pi aerobik tak saket pon badan. instructor kata kite tak wat sungguh2, sebab kalau sungguh2 mesti rasa saket2 badan. huhu...

nanonano said...

nano pun nk join erobik kat sni hr tu,
Rm48 sbulan = 8x dtg..
tapi..
die buat kol 630ptg ke 8mlm,
ape kes magrib2 ari nk duk terloncat2 dlm tu?
ishk..
xjadi lorrr..huwaaaaaaaaa~

Mak Su said...

selamat bersibuk2, dan kurangkan pengambilan nasik....

aria ayumi said...

huhu. akk wat aerobik? best tuh! diya suke aerobik, sbb tak terlalu meletihkan plus ade music background. diya nak juin akk bleh :D