Thursday, January 24

tukar url link

kepada kawan2, aku mohon maaf sebab tukar url link secara tiba2. takde angin, takde ribut.


sebenarnya, pagi selasa haritu aku dikejutkan dengan pertanyaan oleh ofismate aku. leh lak dia cakap kat aku,
"aku google ADT, kuar puterikurekure plak."
lepas tu tersengih2..



aku tensen!
tak soka bila org ofis dah start tau. biar korang2 je yang tau.
so, aku pon ngan kalut nye, tukar url link.
nama baru ni bukannya nak go for international ke, apa ke,
tapi sebab nak mudahkan korang ingat.
kurekure kepada tortoise.
kan ke senang tuh.
2 perkataan berbeza, satu makna yang sama.
kan korang?



semalam cuti thaipusam dan aku sebok macam lebah.
pagi2, dah sebok2 nak ke pantai remis, jumpa naib kadi en alang.
perjalanan pergi balek je dah sejam.
then, lepas settle semua urusan ngan naib kadi tu,
aku ngan en alang amek ibu nak ke ayer tawar pi cari kain langsir.
ye, ibu dan kain langsirnya.
dia kata tak cukup kalau nak buat langsir kat bilik pengantin je.
kena buat satu umah baru puas hati.
aku pon layan kan je la kerenah ibu.


pi satu kedai tu,
tak banyak sangat pilihan.
so, kitorang dah cam putus asa cari kain langsir,
terus ke pasaraya billion manjung.
shopping barang dapur sket.
plaknye, kitorang satu family skang ni dah 3 bulan start pakai beras herbaponi faizah tu.
ye, kami mengamalkan cara makan yang sehat.
menggunakan beras tidak berkanji.
hehehehehe.....
tapi kat billion takde stok plak.
terus kitorang ke giant plak.
nasib baik la ada.
kalau tak,
harusla dapor tak berasap plak kan.
sebab kat umah sebutir beras pon dah takde.
huhuhuhuuhu....


alih2 je, kuar dari giant, tgk jam dah nak kul 1pm.
patotla perut bunyi2.
aku pon bagitau ibu, nak makan kat luar je.
oleh kerana ibu suka makan pizza,
kitorang pi pizza hut je.
oh ya, sebelom tu balek umah amek iqa.
sebab pagi tu dia ada latihan kawad krs.


makan2 kat pizza hut.
sampai rasa nak termuntah balek.
hehehehehe....
lepas tu, balek umah.
lepak2 ngan adik2 aku bersama en alang kat depan tv,
tergolek2,
lepas tu, aku ngan en alang tertidor kat sofa.
aku hanya terjaga dari tidor bila ada tetamu datang umah.
yang en alang plak, tetamu datang, bising2, dia bleh lak tak sedar.
puas aku kejutkan,
ada la dalam 10 minit lepas tu,
baru dia tersedar.
lepas tu boleh plak dia merungut2 nape tak kejutkan dia dari awal?
hello!!!!????
aku sampai berpeluh2 kejutkan dia.
dia bleh lak tido mati kat situ kan.


rupa2 nya tetamu yang datang tu adalah kawan ibu yang jahitkan langsir untuk bilik.
langsir tu sangat la mengagumkan.
tambah mengkagumkan aku lagi, dalam 3 hari je dia leh siapkan semua langsir2 tu.
siap buat sarung bantal lagik.
hehehehhe...
plaknye,
bila dia tgk barang2 hiasan untuk hantaran yang aku lambakkan kat bilik belakang,
dia kata dia bleh tolong settlekan.
huaaa...ini sudah bagus!
mak soka noks!
;)
(aku memang dasar pemalas!)



dah lepas auntie liza tu balek,
ye, nama akak tu auntie liza.
nampak muda noks...
body mantap lagik!
mak tambah2 kagum tau!
kalah body mak yang ala2 j.lo nih.
(kenapa la aku guna ganti diri mak-noks nih?)


dah lepas tgk2 langsir,
ibu dengan selamba je suruh en alang pi tebas pokok bunga kertas depan umah.
yang en alang ni, dia suka je kerja2 tebas-tebas nih,
so, ngan petang yang masih terik,
dia pi menebas.
aku pon kena la ada skalik ngan dia kan.
jadi pembagi semangat gitu.
(dan bagi2 arahan~kat situ bang, sini bang tak kena pon...)
boleh tak?
sampai ibu bising kat aku suruh buatkan air untuk en alang.
oleh kerana aku terlalu leka menengokkan en alang menebas2,
aku terlupa aku ada kelas erobik petang tu.
tensen lagik!
dahla dah rasa badan ala2 berat balek je.
ye la, makan piza tak ingat punya.
lepas tu baru nak nyesal2 bagai.
huhuhuhuhuuuuuu.........


tapi pagi ni kan,
aku telah berjaya memasukkan diri ke dalam baju kebaya labuh yang dah lama aku tak muat selama setahun lebih ni.
MAK SUKA NOKS!
bukannya apa,
aku tak hiraukan sangat kalau berat liat nak turun..
asalkan bentuk badan kembali seperti 2 tahun yang dulu.
tu pon dah cukup kat aku.

oleh itu,
aku akan berusaha untuk memenuhkan semua kelas erobik.
seronok gak erobik2 ni.
peluh kuar,
otak lapang,
badan ringan,
baju leh muat,
hehehe..gituuu......




;)

10 comments:

Qaseh Bidadari said...

banyaknyer xtiviti die...

maklumlah org dah bz kan?

mama doakan semoga semuanyer berjalan lancar...

Mak Su said...

oh..gitu, ingatkan naper tukar link...

nak penuhkan semua kelas aerobik? hik hik, nak join.

Zetty said...

bznya ... bznya .. tapi paling best baca bila baju kebaya itu sudah bleh dipakai kembali .. terasa macam menggaru2 hati ini utk giatkan usaha supaya bleh nak kurus sesama plak nieh ... hahhahaha..

Unknown said...

alahai ingatkan lari blog kenapalah tadik.. wat org risau je :P

peej said...

samalh kite..
pija pun mcm tuh..makan x ingat dunia..sampai sengkak perut..
pastuh baru nak menyesal..
konon bole je sebenarnye x makan..
hmmphh..sangat poyo..ngeh~

RATNA RAHIM said...

yeayyyy~! kelas aerobik..chaiyok chaiyok kak intan~!!!! cik bawang nih tak turun2 jugak..nk wat camaner.. g gym minum HL tapi balik2 melantak jugok keje mak..noks...kehkehkeh..

haa langsir dah siap tuh arap2 mak kak intan tenang la sket..ye dak?

hajarss said...

ofismate pon ada sorg yg jumpa blog kita.. huhu.. x best kan?

13may said...

so takpe ker kalau org dah tau???
Takut ada masalah plak...

so, takleh la ko kutuk2 bos lagi...hahha hahha hahha :D

me3n said...

jadi ini laa sebabnye? ehehe. alaa opismet ko bukan tau pong puterikurekure itu ialah ngko? ke dia da klik kat link dlm google tu eheheh. tumpang simpati. ;p.

Intan and The Boys said...

mama, terima kasih!

maksu, jom erobik! best sangat tau!

yatie, kurus bukan point utama skarang ni.yang penting sehat. kan?

kembor, daku takkan meninggalkanmu...hahahahahhaha!

peeja, memang pon. camtu la akak rasa gak sebenarnya.. poyo je kan?

cik bawang, yela tu tenang. takde maknanyaa... ibuku itu memang suka risau2. skang ni dia dok runsing pasal nak balek kampong raya cina ni plak. huhuhuuhu...

hajarss, kalau org yang jumpa blog kite tu rapat ngan kite takpela kan. ini ngan org yang kite tak berapa sangat. tu yang malas tuh!

may, sebab tu la saya tukar url link. saya dah stopkan semua pencarian google pada blog ini.

ad3ck, sebab dia dah klik tu la aku tukar url nih. tensen je tau! ;)