Monday, January 28

sepanjang hujung minggu ini.

esok aku ada Management Review Meeting.
tapi hari ni dah rasa macam nak demam.
mungkin sebab aktiviti yang tak berhenti2 dari sabtu.
aku rasa panas dalam badan.
nafas pon dah suam2 nih.
air kosong dah 2 gelas minum, baru kul 11am skang ni.
korang doakan aku sehat esok ya?
supaya aku larat nak layan kerenah bos aku tu esok.


jom check apa yang aku buat sepanjang weekend.


sabtu,
pagi,
kemas2 umah sket.
breakfast ngan family. makan ubi rebus dan sambal ijo.
pastu, en alang sampai umah,
bagi dia makan breakfast,
then around kul 11am, keluar nak settlekan semua hutang2.
sebab jumaat tu dah gaji.
hutang2 settle,
pi amek dalie kat umah.
sebab dah janji ngan dia nak pi tonton CUCI.
macam biasa,
nak tgk wayang kenala pi ipoh.
sampai JJ ipoh around kul 1.40pm.
pi amek tiket, pi surau dan makan kat food court dulu.
lapar gile beb!
aku ngan en alang makan nasi je.
dalie makan sushi.


wayang start kul 2.45pm.
memang full house.
aku suggestkan korang tgk la citer cuci nih. sangat menghiburkan, komedi yang tak putus2 dan cerita yang sangat ringan.
korang tak payah susah2 nak fikir2 motif cerita.
semua dah ada depan mata gitu.

lepas wayang,
pi surau, then
pi jalan2 jap.
lepak kat kopitiam.
pekena roti 'goyang'.
ala, telur separuh masak dilteak atas roti bakar tuu..
mantap seh!
harusla kenyang santak ke malam lpas tu kan.
hahahahahhaha!
dah lepas makan,
pi antar dalie ke parkson.
sebab mak dia ada kat sana.
lepas antar je dalie,
aku ngan en alang terus pulang.
sebab terlalu penat.

oh ya,
kan isnin aritu birthday ibu?
disebabkan ayah berada di kl hari tu,
so sabtu tu je baru ayah sambut.
ayah belanja makan kat lumut bistro.
just makan western food jek.
aku ngan en alang amek chicken chop.
sebab tak larat nak makan banyak2.

lepas je makan ngan family,
en alang ajak main go kart.
aku lak yang tak larat.
dok pusing2 manjung,
aku teringat nak pi try wat reflexology.
so, aku ngan en alang pi la wat reflexology tu...
dari depan kedai, nampak biasa2 saja.
bila masuk je kedai tu,
wah!
macam spa ok!
siap sofa besar bagak,
then siap tanya nak minum apa...
bagi sepinggan buah2an.
harusla penat2 tu, rasa dilayan macam puteri raja kan.
kitorang amek pakej foot, neck and shoulder massage.
60 minit, rm48.
okla kan?
takla mahal, tak murah sangat.
biasa2 saje.
so, untuk 2 orang, kena charge rm96
dahla masa kat ipoh tu memang bawak duit cukup2 je.
masa nak bayar massage, bleh lak aku lupa yang aku takde cash.
en alang plak ada rm50 je.
sib baik dorang terima cc.
kalau tak, bikin malu sajork!
hahahahahhahaha!


masa diorang urut2 bahu,
aku macam blur2 jek.
ye la, tak pernah kena urut ngan org professional kan.
harusla termangu2 gitu.
saket siot!
tapi, lepas dah urut2 bahu ngan leher,
diorang bagi bantal panas,
macam best jek.
oh ya!
orang2 yang mengurut tu tak reti cakap melayu atau english.
diorang diimport dari negara china.
so, aku ngan en alang speaking london,
diorang speaking cina.
boleh?
hahahahha!
last2, kitorang pakai bahasa isyarat je.

en alang tak tahan kalau orang raba pinggang atau paha dia.
mesti dia rasa geli2.
masa amoi tu urut peha dia,
dokla gelak2 tak hingat.
yang si amoi ni pon kemain lagik dok urut paha laki aku.
sib baik dia pro.
kalau pompuan lain, mau kena terajang ngan aku gamaknya.

lepas urut2,
balek umah dan tido!


ahad,
en alang memang dari sabtu tu dok ngajak aku cat umah kami.
aku je cam malas.
ibu lak nak pi kl sebab mak cho, adik ipar pada ucu aku
kena operate kepala.
sebab ada tumor kat situ.
so, aku la yang kena masak kan.
dahla iqa ngan ajik masing2 ada plan sendirik.
aku cuma masak ayam panggang ngan sup cendawan.
itu sajork.
malas nak pikir2 dah.
lepas je buat kerja2 umah tu,
terus aku ngan en alang ke umah sewa tu.
kitorang dok kerjakan dinding umah tu dari kul 11am,
sampai la ke 3.00pm.
lama kan?
sebab sebelom tu aku dok kikis2 kesan double sided tape kat dinding.
tensen je!
en alang plak bersih2kan sawang.
dah settle semua tu, baru la kitorang start cat umah.
sebelom ni, diorang cat kaler ijau.
buruk ya amat!
cam umah kels jek.
kitorang cat balek kaler putih.
baru nampak suci gitu.


dah abis cat2,
on way balek umah,
singgah makan cendol mamak dulu.
hambik kau, kitorang makan 2 mangkuk sorang.
murah jek.
4 mangkuk,
rm4.
murah kan?
tu pon en alang amek cendol pulut.
aku makan cendol biasa saja.
teringat la plak!
nyum!


lepas melantak,
antar en alang balek umah dia dulu.
sebab dia nak mandi.
ye la kan, satu badan dah berlumur cat.
lepas dia siap2,
kitorang balek umah aku plak,
aku mandi2, terus hidang makan.
makan lunch pukul 5pm,
memang rasa lain. aku pelik ngan ceera hari2 makan lunch lambat.
perut dia gagah btol!
lepak2 ngan adik depan tv,
tengok citer Qaseh tu,
then tgk citer Casper.
lama tak layan Casper,
cam best la plak.
kul 7, aku suruh en alang beli makanan je.
pastu, kitorang ramai2 melantak sambil tgk AJL.


AJL tak sempat abis, aku dah terlena atas riba en alang.
adik2 aku semua dah jerit2 suruh aku masuk bilik.
aku pon, lepas salam en alang, terus masuk bilik.
tido santak ke pagi ni.
tak sedar apa2 dah.
cian gak kat en alang,
tgh syok2 tgk tv,
aku lak tetiba masuk bilik.
hehehehehehhe.....

so korang,
aku rasa btol2 nak demam nih.
nak pi klinik la..
tapi cam malas!
tgk dulu camne.
maybe esok half day je kot.

10 comments:

Mak Su said...

dah sihat lom? cari ler air kelapa.. kot kot boleh serasi. wayang - jauhnyer ek nak tgk wayang, kome layan dvd aje ler, carik kat pasar malam... oops!!

cat - hihihi, mak su pun suka gaks putih, tapi sekrng macam jemu plaks.

peej said...

pija pun x reti la urut2 nih..
geli..belum org tuh pegang nak urut...aku akan bantai gelak mcm org gilak..abis mcm mano nih?/

Ceera said...

pergh, awak citer kan, nampak sangat laju tau...

cam ketapi nak ke klia tu, sangat express, hehehe...

wakakakaka... jels2 la tu, cina tu pegang2 alang awak...

awak, kita rindu tau ngan awak...

RATNA RAHIM said...

hahahahahah mmg laju dan ekspres...tapi bile sampai tang part makan tuh..benti jap..sbb nk menghayati kesedapan makanan2 yang dinyatakan ittew..kehkeh

errr kite tak suke orang urut...tatau nape ntah..tapi oke lah harge die

Unknown said...

jaga kesihatan ok kembor!

dedalie said...

kekure,
jom tgk cuci lagi sekali!!! hehe

nyah, thanks hari tu belanja kat kopitiam.

selamat mengecat pulak minggu depan.

cian ko sibuk.

Pakcik & Makcik said...

salam,

meriah hidup dia ni

;)

flush said...

agak2 kalau cuci dgn kala bulan mengambang mana lg best..

aku rasa kan nanti alang pegi sorg2 kat kedai urut tu.. hehhe.. ni yg rasa nak ajak zaini dgn syed g situ ni..

nanonano said...

roti goyang??
wakakak, name pun dah lawak,
camne tu yang??
tunjuk sket,
huhu :p

13may said...

waaa....pegi urut urut...best nih!

:D