Monday, January 14

second day of internal audit 2008

hohohohoho..
hari ni hari kedua
dan hari yang agak sebok.
pagi ni je 4 SOP dah settle.
bagussssssss.
mendengar kata diorang2 nih.
aku suka.

tapi ada sesetengah(sorang) tu ketegaq yang amat.
ni yang aku nak citer nih.
ada la one of manager kat ofis aku nih,
pompuan,
apa2 pon cadangan yang aku dan bos aku cadangkan,
slalu ditolak mentah2.
skang ni ada isu lain plak,
dah dibilang tak bleh nak wat ayat general je, kena ayat specific,
tapi dia hentam keromo je buat ayat general.
plaknya, trus dapatkan sign MD.
dapat kat aku, ayat bodoh camtu,
plaknya dah bersign authority,
camne aku nak wat?
dahla aku tgh pening pasal internal audit nih,
ditambah lagi pening aku ni.
tensen jek!

aku refer balek kat bos aku,
dia pon dah cam give-up.
bagi dia, "orang tu" memang susah,
susah nak faham.
semua nak ikot kpala otak dia.
susah jugak.
bukan nak kata apa la kan,
sebenarnya ada sebab Allah tak nak pompuan jadi ketua keluarga.
nanti jadik macam ni la.
semua benda cam emo je.
org lelaki ni lain, slalunya kalau part keje,
memang ikut otak.
bukan nak puji kaum lelaki,
tapi sememangnya inila hakikat.
huhuhuhu.....






sabtu aritu aku ngan family pi tgk zaza kat penang nun.
amek dia kat hostel, then trus ke gurney plaza.
lepak2, jalan2 je.
kul 5 lebih dah balek stewan.
sebab ayah penat.
tapi yang peliknya, most of the time aku yang drive.
hmmm...

malam plak,
en alang ada company dinner.
aku takle ngikut, malas.
tunggu dia kat umah je, sebab dia janji nak makan ngan aku lak.
aku pon tunggu dan tunggu, kul 1am baru dia sampai umah.
so, kitorang lepak kat manjung je, pi ramli food court.
makan nasi goreng udang, ngan telur bungkus.
nasi goreng udang cam haram, tapi telur bungkus gak yang bleh layan.
hehehe..

balek umah kul 2.30am.
sebab sebelom tu ronda2 kat lumut dulu.
tapi nampak lembap je, terus kitorang balek.
en alang balek umah dia,
aku sebelom tido layan dvd alvin and the chipmunks.
aku tido kul 5am.


ahad plak,
bangun kul 8.30am.
ye, subuh aku subuh dinasour masa ni.
mandi2, breakfast mee rebus.
call en alang, soh datang umah makan mee rebus.
dia ni memang suka apa jenis mee pon.
kul 10am++ camtu, en alang sampai,
hidangkan makan dia,
kul 10.45am aku antor dia ke kilang.
dia keje aritu.
cari duit lebih...hahahahaha!

aku lak,
masa untuk mencari segala benda yang tak cukup.
memula, pi giant.
ingat nak pi cari bakul,
tapi aku kol ibu, dia kata toksah sebab bakul dah ada 3 kat umah.
so, aku pon beli la benda lain kat sana.
ntah hape2 aku beli
berabis rm20 gak
semua benda ngarut.

pastu,
nak pi billion, cari seluar panjang.
plaknya, sampai2 je kat sana,
aku terus terlupa apa barang yang aku nak beli.
then, ngan muka tak bersalahnya,
duit yang sepatotnya aku beli seluar,
aku dah abiskan ngan beli 2 kaset. (sebab kereta aku takde cd player)
ahli fiqir ngan rossa.
bangang btol aku ni.


then,
pi kedai tudung plak.
nak tukarkan tudung yang aku beli untuk ibu aku kepada selendang.
nasib baik dapat tukar.
fuh!

lepas je pi tukar tudung tu,
pi umah sewa kitorang.
pi check surat2 sepupu aku.
yang ada cuma katalog the store ngan giant je.

then,
ke the store.
nak cari glitter yang dah siap bergam tu.
korang tau kan?
habis satu stewan-manjung ni aku carik.
baru jumpa kat situ.
itupon jumpa satu set, ada 5 kaler.
apa ke hal?
aku nak kaler gold jek.
tak pasal2 aku terpaksa beli jugak 1 set.

lepas membengangkan diri pasal glitter tu,
pi kedai yun yun.
kedai ni aku tempah pelamin ngan baju kawen.
nak pi tanya pasal kasut.
diorang bagi aku try kasut, sah tak muat.
apa lagik, terus aku ke butik rorine,
order sepasang kasut kat situ.
takle cantek mana,
yang penting, aku leh muat sudah.

last2, aku sampai umah kul 2.30pm.
sampai2 je, ibu suruh aku bawak iqa pi amek gambar pasport.
dah la hari panas,
kena keluar balek lak tuh.
nak tak nak,
ikutkan je. malas nak gaduh2.
lepas amek gambar tu,
terus balek umah.
aku hanya dapat makan nasik kul 3.30pm.
huhuhuhuhu.....


kul 6pm, en alang kol soh amek dia.
aku la gatal beria2 nak antor dia pi keje.
last2, aku gak yang malas nak amek dia plak.
huhuhuhu.

amek en alang,
pi kedai yun yun tu lagi.
sebab en alang nak tgk baju dia plak.
ngengada kan?
plaknya,
sebok dia tanya kak ela tu nape baju dia takde labuci2 bagai.
e'eh..
sesoka hati dia je nak berlabuci2..
kengkadang ni en alang ni soklan dia sangat la mencabar minda.
sebab dia ni suka nyakat pada waktu2 tak terduga.
kak ela tu pon sampai tergagap2 nak jawab.
huhuhuhu...



malam,
lepak kat marina wing lumut.
aku makan lamb chop, en alang makan nasi goreng udang.
aku minum coconut shake, en alang minum ayor suam je.
nampak tak berbeza menu kami?
tu baru menu,
lom lagi bab perangai.
;P


okla.
dari pagi tadi aku taip sampai skang dah kul 4.50pm baru abis.
sebab aku taip sangkut2..kan mak bz hari nih.
jaga diri u ols!
:*

13 comments:

shasha said...

bz bz pun entry kamu tetap padat, ringkas dan tepat..eeewaahh..cam SOP lak ek..

arsaili said...

mak sapa yg busy..ahaks

Ceera said...

mak aiiiiiiiiii... cara kita baca pun cam dah ketapi. Sangat bz ek awak, yela.. hari dah nak dekat kan...

takutnyeeeeeeeeee..........

Unknown said...

haa pasnagan mmg kene perangai berbeza. baru meriah hidop bersama

kalo perangai same susah gak kembo oi.. kalo kata dedua jenis emo ke baran ke tak ke naya? lebih baik salah sorang je jenis camtu pastu sorang lagik jenis funny.

RATNA RAHIM said...

hahahaha comel tol... byk sungguh mende kurekure bleh wat dalam sehari...kasik tabik pengakap satuuuu.. hehe g g wat keje...jgn tensen2 naa

hajarss said...

NAPE IDUP CIK KEKURE PENUH NGN AKTIVITI? KITA JELES TAU.. HEHEHE

Mak Su said...

berbeza, tapi itulah yang menambah warnawarni kehidupan.

flush said...

berbeza la best.. baru brencah2 sikit hidup kita.. tp klau dpt hobi yg sama, alangkah bestnya..

david santos said...

Good posting, Puterik. Thank you.

justice for Nurin Jaslin

Intan and The Boys said...

shasha,
huhuhuhu...cam SOP ek?

arsaili,
mak sape ek? tak taooo!!!!

ceera,
la, awat awak lak yang takot? kite nih yang patot takot. huhuhu...

lindosh,
tu sebab la kite sayang sangat kat alang nih. sebab biarpon kitorg perangai beza, tapi hati dan naluri samaa jek. heehhehe...

cik bawang,
hehehe...
meh nak wat tabik tunas puteri satu!
TOS! TOS! TOS!
;)

hajars,
toksah nak jeles. awak pon dah busy kan skang ni?

maksu,
ye..;)

flush,
ye, kami berkongsi satu hobi yang sama. tido!
;)

david santos,
ya. justice for Nurin Jaslin!

hajarss said...

tp bz sbb keje x bes.. huhuh

nanonano said...

halaaaaaa..
len kali taruk ar gmbar2 brg yg da beli
baju yg da tempah..
sume2 tu la
nk engok..
weee :p

Intan and The Boys said...

hajars,
kite pon sama. bukannye suka pon ngan keje skang nih. huhuhu...

nano,
belikan kite sebijik digicam leh? hehehe...