Monday, January 7

post yang terpaksa..

aku rasa terpaksa bila orang tanya aku 'dah update ke belum?'

so, dalam keterpaksaan, aku update gak walaupon kerja aku menimbun2.

aktiviti(s) di hari minggu.

sabtu,
pagi2, tak wat apa2 sangat.
just tengok tv, melantak puas2.
sebab petang, dah janji ngan en alang nak basuh umah sewa.
so, around kul 5pm
kitorang bertolak pergi ke rumah sewa kami
ececemak
umah kami tuuuuuuu.......


barang2 nak basuh umah dah beli awal2 (seminggu awal)
punyala bersemangat!
hahahahaha...
aku first tempat, bilik kitorang la kan
basuh bilik tu sungguh2, then basuh toilet dalam bilik lak.
masyaAllah..punyala seksa
setiap penjuru cam berlumut
saket tangan aku berus lantai ngan dinding toilet tu
sampaikan jari2 aku naik kecut



en alang pulak bersemangat berus living hall
sampai berkilat2 muka dia
hahahaha
masa ni bila aku tgk kesungguhan dia,
terus aku rasa nak kawen skarang gak dengan dia
sangat comel ok!
tgk muka sungguh2 dia tu.
rasa nak gigit2 je.
ooppppss!




lepas aku wat toilet tu,
which is sangat berkilat selepas dikerjakan aku
aku wat lak dapur
tu satu lagi tu
sangat la berminyak tempat tu
so, aku pon apa lagi
singsing lengan
berus kuat2 tempat2 berminyak tu
sampai tingkap pon aku pakai berus dawai kuali tu
susah gile minyak nak tanggal
dah tebal sangat.




tgh gosok2 tingkap tu,
aku rasa geli2 je kat jari kaki aku
aku tgk ada sekor lipas.
aku ni takla takut lipas. geli pon tak.
aku pon apa lagi, en alang tgh pegang kayu berus lantai,
aku suruh dia hancurkan lipas tu.
sambil2 tu,
aku ni nak pedajal,
campur clorox ngan sikit air,
curahkan kat dalam lubang air keluar
sekali tu,
lipas kuar dalam 6-7 ekor,
apa lagi
aku jerit la
en alang kelam kabut cari shieldtox
aku punyala geram,
terus sembur kat lipas2 tu tak berenti2
sampai botol tu rasa ringan je.



oleh sebab dah terlalu banyak sangat menyembur,
ngan aku2 skali terasa lemas.
so, aku asik terbatuk2
en alang soh aku minum air bebanyak
so, aku dengan nak cepatnya
berlari ke bilik nak amek air.
tgh lari2 anak tu, terus tergelincir
pulaknya
aku ni kalau jatuh memang tak jerit ke apa ke
en alang tau pon
sebab dengar bunyi aku jatuh
aku kan berat 50 tan
harusla dia dengar aku jatuh



masa aku jatuh tu,
tuhan je tau betapa paniknya en alang
cian kat dia
muka nak nangis
aku gelak2 je
sebab aku jatuh terduduk
aku kan bonbes (bontot besar)
then slow2 aku letak kepala atas lantai
yang en alang plak ingat aku jatuh terhentak kepala
muka dia toksah kata la kan
aku rasa kalau toreh memang takde darah la.
pucat lesi.
aku bagitau dia, aku ok.
tapi dia paksa2 gak ajak pi klinik
aku sampai kena jerit kat dia kata aku ok baru dia percaya.
hehehehe.
ala,
tgh baru lagi kan
aku rasa, lagi 5 bulan lepas kawen je,
aku jatuh parit besar pon ntah2 dia tak perasan.
kan? kan?



lepas basuh2 umah,
aku hantar en alang balek umah dia
soh dia mandi, tukar baju
sebab dia ajak aku pi makan
aku rasa masa makan haritu la masa yang sangat sebok bagi aku
otak aku ni dok fikir macam2 rancangan masa depan
untuk rumah kami, plan masa untuk berdua,
ye la kan, dia kan keje shift
so, aku la rasa macam ditinggal2kan nanti
maybe aku nak amek keje part-time
lagipon, dah kawen nanti banyak nak pakai duit
so, dia dan aku decide nak berkorban untuk masa depan yang gemilang, cemerlang dan terbilang gitu..



ahad,
pagi, aku tak wat apa2 jugak.
just chill depan tv, tgk movie
'akeelah and the bee'
menjejeh2 airmata aku tgk citer tu
apsal ntah
hehehe
best gak la citer tu
not bad.



petang lak,
actually dah janji ngan en alang nak cat umah
tapi disebabkan kesengalan aku ni,
rasa malas nak cat2
aku ajak ibu dan iqa pi ipoh
pastu ibu soh tanya en alang plak
aku tanya dia
dia on je
so, around kul 4pm kitorg pi ipoh
ala, pi jusco jek
pusing2, beli barang2 umah sket2,
makan2,
kul 10pm sampai stewan balek.
then,
en alang lepak kat umah aku sampai kul 11pm
itupon bila aku dah puas pujuk soh balek
aku dah ngantok sangat.



ok,
itula kisah weekend aku.
sebenarnya draft ni dah dibuat semalam
tapi baru harini aku post
aku kan sengal
hahahahahaha!

16 comments:

peej said...

cehh..kata post terpaksa..tp punyalah la panjang berjela..
omg...banyak lipas??gile scary ok..kalau pija haruslah pengsan kat situ jugak..uwaaa. x sukerr..

Unknown said...

hehe. dengar crita korang ni... kema plak rasa tak sabar nak kawin. haha!

;)

who i am? said...

lipas...

aku ni bkn nye takut lipas,tp lipas yg x takut aku.

errkkk....jgn la ckp psl lipas ke semut ke atau nate2 yg merayap nih..aku very the kegelian okekkk !

shasha said...

hehehe..tak leh bayangkan camna kehidupan ngan en alang pas ni ek..sure seronok macam ni kan?

TedungS said...

tu dia cerita bersambung2 nih. eh korang dh nak kawin la ni eh, jgn gigit skrg tau haha

hajarss said...

amboi2 bahgianye dia.. hehehe

mmg best cite akeelah n the bee tu. terer btul dak tu kan? hehe

Intan and The Boys said...

peeja,
well, u know me...
ahaks!

kema,
bila lagi turn kema? tak sabor nih..hehehe...

fealize,
geli ek? cam en alang. senang geli kaki..huhuhu...

shasha,
harap2 la..
memang itula salah satu charming yang ada kat en alang buatkan kite terpikat. sangat penyayang..hehehe...

tedungs,
jemput datang umah ye. 15 mac ni. jemput sungguh2 nih.

hajars,
yup. memang best. tapi aritu tgk dah tgh2. itupon dah meleleh2 airmata. huhuhu...

Anonymous said...

rumah baru tu kat mana?

nampak cam semangat giler jer ni, maklum lah lagi 2 bulan yer tak..

selamat menempuh alam baru, hehehe

nanonano said...

hohho,
da kemas sumenye la eyh?
baru nk g perak bln dpn,
ingt nk tlung,
da siap sume
xpe la..
lalallalal~

Intan and The Boys said...

aarin,
umah tu kat fasa 2C.
nanti bile kite dah kawen,
datang2 la umah ek.
kte lepak2 tgk movie sambil baring2..
hehehehehe...

nano,
dak sorang ni la..nak datang sini kan? ada sket nak buat nih. leh la tolong. hehehehe...

Ceera said...

hahahaha... yela kan, lum kawin lagi gitu la, cuba lepas kawin, hampeh... kalau dah setaun dua, lagi la.. *cakap diri sendiri nie*

semangat sungguh awak ye...

pasal projek tu, nanti kita bagitau awak ye...

Intan and The Boys said...

ceera,
hahaha..itula pasal!

yeah..perlu bersemangat..hungga2x!

okeh..very looking forward to it. tak sabar tau! ;)

XRNH said...

puterikurekure,
wahhhh, dah basuh-basuh umah??? sangatlah best..jeles la plakkkkk.. huaaaaaaaaaaaa...

aria ayumi said...

hahaha. yang ni lagi lah diya nak tergelaknye. siyes. akk mmg klaka. no wonder en alang bleh terpikat gituu. hihi :p

sangat lah comel akk ngan en alang... huhu. part jatuh tu yg tak menahannya. diya penah jatuh terduduk. saket bontot de. adehh :))

RATNA RAHIM said...

ececemak...

kurekure...hwaitingggg!!!!!!

Intan and The Boys said...

tina,
toksah nak jeles2. korang pon nak kawen nanti kan? hehehehehe..

diya,
akak punya bontot besor. so, takat jatuh camtu rupa, takde masalah punye. hehehehe.

cik bawang,
;P