Wednesday, February 6

GONG XI FA CAI!

hai korang!

pagi2 tadi, dengan senang lenangnya aku bersiap2..
sebab aku tau, bos aku coti harini.
bila aku melenggang lenggok depan ofis dia,
aku pandang kanan, dia ada.
cis! puas la aku senang hati hari ni.
ropa2nya dia keje plak.

huhuhuhuuuuuuuu........



so, pagi2 ni aku pon terkocoh2 la siapkan keje2 yang dia soh siapkan 2 hari lepas.
cecemak..pepagi ni aku bentang full report kat dia,
terus dia kata "ok, ok..."
hehehehe....
kalau tak, aku yang slalu kena bambu ngan dia balek.
sebab slalu sangat la tak ready.
ye la, aku baru jejak kaki masuk ofis,
dia nampak je kelibat aku melintas,
dah panggil2 aku, soh bentang report.
mana la sempat kan.
bukak pc pon tak lagik,
dah pi mengadap.



lepas je ngadap bos aku tuh,
terus je aku pi amek en alang.
dah janji ngan dia nak breakfast sesame.
lagipon, aku nak pi bayar bil air.
bil air=RM6.
boleh?
hahahahhahaha!
sebulan pakai 3 hengget jek?
klakar tol!
then, aku ngantor la en alang pi kilang dia.
sampai2 kat sana,
aku la dok gatal nak pi beli 'fried crispy'..
fried crispy ni macam popcorn KFC tu.
yap. sedap ok!
sekilo RM3 jek.
pulaknya, aku borong la sampai 3 kilo.
ingat nak jual balek kat sesape kat ofis yang nak beli.
diorang takmo!
cis!
nasib baik dalie yang beria2 nak...
so, aku jual kat dia satu kilo.
lagi 2 kilo sape plak yang nak membaham?
aisehmen.......
mende ni diorang dah salut ngan tepung.
just panaskan minyak, dan goreng sajork.
nyum! nyum!
tapi takleh makan banyak2,
sebab akan muak.
ye la kan, bahagian banyak lemak. (bahagian utama, kulit ayam)

dah lepas memborong tu,
aku pon pi la masuk kete balek,
start2 enjin, tak mau start la plak.
ni mesti problem bateri lagik.
cis!
benci tol!
aku kol en alang,
dia tak angkat.
sebok sangat keje la tu.
so, aku tepon ibu.
sebab 'jumper' ada dalam kete dia.
ibu soh ajik datang antor jumper.
dan dia jugak la yang tolong aku jump.
hehehehe..akak boleh je wat.
dah ada orang jantan, soh je la diorang yang wat kan?


so, skang ni aku tengah bermalas2an lagik.
malas oooooooo........
bila labos apek aku ni nak cuti...
time cuti2 pon dia keje..haaaiiiiihhhhhhhh!!!
takpe2, next week for the whole week dia takde.
yeaayy!


KORANG NAK KE BELI LAGI 2 KILO NEH?
SEDAP OOOOOOO!
;)

11 comments:

flush said...

gilerrr.. ko mkn kulit ayam.. bapaknya kolestrol tu.. hahaah..
sian ko kan sbb kak ani termakan hasutan aku...

aria ayumi said...

hehe. 2 kilo agi, akk bagik je kat en alang. huhu.

bese org cina memang tak reti nak cuti. org keje, die keje. org cuti pun die keje.

Intan and The Boys said...

flush,
ko memang tau azim! cis..tak nyempat2 aku nak pengaruh kak ani. teruk tau ko nih! ;P

diya,
en alang dah jemu makan mende alah tuuu...
memang pon. dasar org cina terlebih rajin! huh!

Yours Truly ... XOXO said...

Nak nak!! emel kan kat cini buleh? hehehehe

aria ayumi said...

hehe... kak, samat bercuti ye.. ;)

hajarss said...

x nak!! kehkehkeh

Ceera said...

aku akan merindui mu.. bila la keja awak nie nak siap2 nie, susah tau nak chitchat...

Intan and The Boys said...

xoxo,
where have u been? susah la nak cari awak skang neh. nanti kite nak pos kad jemputan, camno?

diya,
yup. u too! ;)

hajars,
teruk tau! :(

ceera dearie,
ya. sabar ye sayang. kerja2 hanya dan hanya akan habis pada hujung bulan nih. mish u babe!

me3n said...

bil RM6?? boleh tak kongsi care penggunaan air. nak gak tau. err ke tak mandi sebulan ehehe just kidding.

Zetty said...

sakan cuti nampak .. hehehehehe .. kirim laa sekilo ke sini .. nak gak rasa .. ahaks ..

Intan and The Boys said...

ad3ck,
bil rm6 hanya buat sementara waktu saja. umah tu tgh kosong, rm6 hanya digunakan pabila basuh umah tempoh hari. huhuhuu...

yatie,
kirim? nanti jadik busuk la yang. benda tu kena sentiasa frozen.