Monday, February 18

kepala pusing, pening

skang ni kpala otak aku berserabut.


sebab, macam2 benda kena fikir. sampai ibu sendiri naik rimas bila tgk aku cam kalut2. last2, dia kata, "pengantin takyah buat apa, fikir apa2. dok je dalam bilik tu diam2."


boleh?


tapi yang kelakarnya, ayahla. diala cam sangat2 serabut dari aku. biasala dia, kalau dah serabut, asik la nak hangin satu badan kan. so, sepanjang sabtu tu asik la bergema je suara dia kat umah. ada je yang tak kena. aku dok gelak2 je dalam bilik. kalau orang tak tau camne perangai ayah, orang akan fikir ayah ni garang. tapi sebenarnya memang perangai dia camtu. kalau dia tgh hangin, jangan sesekali bantah cakap dia. angguk2 dan iyekan je la. tapi lepas tu, kalau nak betulkan cakap dia, cakap dengan nada slow, berhemah gitu. baru la dia leh trime.


zaza pernah cakap, "ayah kalau dia panik, suka marah2".


memula, aku tak perasan, tapi ada la satu insiden kat umah, bila ajik eksiden motor, ayah bukannya nak pujuk2 si ajik ni, marah2 lagi adala. hahahhahahha.


bagi kitorang, kalau ayah marah2 tu, maknanya dia sayang la tuuu. kalau dia diam, tak de bunyi, lagi kitorang risau. sebab nanti jadi dendam. so, kalau dia membebel pasal ada yang tak kena,kitorang sepakat diam je. malas nak bantah2.


pelik tak ayah aku?

hehehehehhehhe...........


yang penting, ayah aku sayang aku. ye, aku tau dia sayang aku sebab dia beri izin aku kawen ngan en alang. dia tak kesah orang nak kata apa2 biarpon menantu dia orang kampung, hanya keje kilang. ekceli, pekerja kilang tu pon tak caye yang aku kawen ngan en alang.




ektiviti wiken,

sabtu,
pepagi buta dah terjah umah kawan ayah aku, uncle amran sebab nak suruh dia sain borang permohonan nikah. dia jadik saksi kedua majlis pernikahan aku kelak. saksi pertama adalah pak uteh aku (belah ayah).

then, kul 8.50am, gerak ke umah naib kadi kat kampung sitiawan untuk buat wakalah. sampai2 je kat umah naib kadi tu, semua orang diam je. oh ya, aku pi bersama ibu dan ayah. just 3 of us. dah lama tak kuar bertiga je. rasa macam lain pon ada gak.

bukan senang nak menikah, korang. susah rupanya. kena sain borang tu, borang ni, buat lafaz antara aku, kadi dan ayah. ayah pon kena wat lafaz gak. masa nak wat lafaz tu, ayah buat surprise. sebab dia taknak akadkan aku ngan en alang. dia minta naib kadi tu akadkan. huhuhuhuu...so, en alang kena la ready kan? ready lelebih sket persiapan nak bernikah. ayat2 pendek, ayat2 dalam solat harusla perfect 10, kalau tak, haru nanti.


dah abis wat wakalah tu, kitorang pekena roti canai kpg sitiawan. kat sini, roti canai dia memang la sangat sedap.ibu makan 2 keping lak tu! hahahhahahha. aku ngan ayah sorang sekeping je sebab pagi tu dah breakfast kat umah.

then, pi pasar dan econsave. beli barang dapur. terserempak ngan kawan lama aku, bob. rupa2nya mak dia dah setahun meninggal, aku yang tak tau. teruk kan aku ni? mak kawan meninggal pon aku tak tau.


petang, uruskan kad2 jemputan bersama ibu, ayah dan ajik. nak tau tak, dari 600 keping kad jemputan, aku hanya dapat 100 keping je ok! yang lain2 tu untuk kawan2 ibu dan ayah. huhuhu...



seterusnya, macam biasa, makan, dan tido, dan tv.

begitu juga hari ahad. sama je ektiviti. makan, tido, tv.

kecuali tgh hari tu pi kenduri adik pada kawan aku masa keje kilang ayam dulu. aku perhatikan skang ni orang dah tak bersanding ek? macam tak best bila pengantin dah grand2 sampai ngan beca, tetiba just amek gambar kat pintu gerbang sajork. tak feel langsung.

huhu. aku kawen nanti ada feel ke?

matilaaaaaaaaaaaa!

oh, korang tgk tak ntv7, malam2 ahad ada movie 'indie' dari kul 11pm? smalam aku tgk movie tajuk 'kurus'. best gak citer tu. asik la gelak2 je.


skang ni aku tgh pening nak uruskan hantaran. tak abis2 lagik ngan hantaran ni. (sebab aku wat sket2.)

18 comments:

13may said...

rileks rileks...jgn gelabah sgt...

pi makan ayam goreng tuh...sebab ayam goreng boleh kasi kita hilang stress!

:)

Yours Truly ... XOXO said...

jelesnyeee tgk org sebok sebok nak kawen...
huhu ade pape yg buleh saye bantu selain menyibuk? ehheehhe

Intan and The Boys said...

may,
apa kena mengena ngan gelabah dan ayam goreng? hmmm..ada maksud tersirat neh. ;)

xoxo,
takpe, takpe..
datang menghadirkan diri ke majlis kite dah cukup dah. ok?

hajarss said...

susahnya nak kawin!! ehehe

nanonano said...

haha,
ayah na dulu kadi,
dah biase tgk bakal2 pengantin dtg utk wat wakalah,
eyhh sni bukan pggil wakalah,
ape ea??? xingt da, huhu..

makin hari makin debor kan?? kn??
eyhh sape yg nk kawen benornye ni??
huhu..
:D

Cikpid said...

susah jap jek tuk kawen nih..hehehhe..nnti bile dah sume selesai..lega x terhingga!!tgk gak citer 'kurus' tu..tp x puas ati ending die gitu2 jek..

Intan and The Boys said...

hajars,
memang susah pon..huwaaa..

na,
eh, ayah kadi? best tu...
senang je nak menikah nanti.
ehehehe..
mesti na punya kawen pon tak lama lagik je kan?
cam dah bagi hint je nih.

cikpid,
leh lega ke pas kawen nanti cikpid? harap2 la ek. eh, jemput datang majlis kite ye.

Mak Su said...

ada feel, jangan tak feel... relax ya... alah, anggap biasa je

Anonymous said...

ur dad sm la pangai ngn my dad..ehheehe


relak2 ye kak,x yh takut2.. juz takutkn mlm pertm je nti..ahahahahah

Ceera said...

eh eh.. memang banyak je prosedur nak nikah tu..

kurus, kita tengok wak.. tapi bohsan....

Unknown said...

isk isk tarikhmu semakin dekat.. anda betol2 bersediaa?? ehhehe.. apa pon bawak bertenangg ajaaa

Intan and The Boys said...

maksu,
hehehe..
yeah..feel sesajo!

pu3nemo,
in that case, kite geng la neh!
isk..isk..malam pertama? tu lagi takot ooooo........

ceera,
memang wak, banyak la. leceh.
bosan?
best la wak..kite sukeee..

kemborku,
bersedia? uwaaa......satu apa pon cam tak ready je. hukhuk!

me3n said...

hehehe ku bace je pong da penat ;p.

who i am? said...

jgn kelamkabut nnt serabut !

cikakman said...

intan leh tanya tak apsal hg panggil bakal hub hg tu en alang why try practis kat semua tempat dan keadaan abang alang hehehehe sweet gituh

cikakman said...

anyway intan eh silap puteri aku suka sangat bila sorang lagi kwn aku nak kawin.... ish..ish..ish... best kawin ni tak caya hg tanya flush.. ha flush betoi tak hehehehe.... apapun tima kasih manyak hg bagi kad jemputan kawin tu ek insyaallah ada umur sihat tubuh badan aku p kawin hg tu...

Intan and The Boys said...

ad3ck,
tau takpe. hehehehe...

fealize,
memang tgh serabut pon. ;)

cikakman,
nak panggil abg alang? hehehehhe... seganla.

terim kasih. sila datang tau! dah banyak kali ajak mai umah. ;(

cikakman said...

k kali ni aku mesti p punya, maklum nak tgk pu3 naik pelamin, ishk.ishk. tgk org naik pelamin rase mcm kita nak naik pelamin huhuhu... tapi sebelm ape2 nak bagitau aku nak bunga telur yg cantik2 tau.... hehehe