Tuesday, April 10

ada apa dengan cinta

dah lama sangat aku x tgk cite ni..it use to be my all time favourite movie. semalam, sebelum tido, sempat lagi aku tgk cd cite ni. dah berjuta-juta kali tgk pun still bleh nangis2 lagi..huuu...cengengnya aku ni..



semua lagu-lagu dalam cite ni aku hafal. dulu, puisi rangga pun aku hafal gak, tapi skang ni dah lupe. saja aku surf carik puisi tu, then aku terjumpa gak kat blog seseorang. sampai skarang aku cari apa maksud puisi ni, tapi masih blur2 lagik. aku faham, tapi aku yakin dan pasti mesti ada maksud yang lebih mendalam dari yang aku faham..



Aku lari ke hutan, kemudian menyanyiku

Aku lari ke pantai, kemudian teriakku

sepi,sepi dan sendiri aku benci

aku ingin bingar, aku mau di pasar

bosan aku dengan penat,

dan enyah saja kau pekat

seperti berjelaga jika ku sendiri
Pecahkan saja gelasnya biar ramai,

biar mengaduh sampai gaduh,

Ada malaikat menyulam jaring laba-laba belang di tembok keraton putih,

kenapa tak goyangkan saja loncengnya,

biar terdera

atau aku harus lari ke hutan belok ke pantai?



sangat best kan puisi ini? aku memang suka cite2 indon ni. bukan bermakna aku tak sokong cite melayu kita, tapi korang boleh tgk dan nilai sendiri kualiti dan persembahan filem kita yang hambar dan cliche. cuma yang aku layan antaranya filem2 yasmin (i really love all her movies so much!), dan yang paling aku tak layan filem2 yusof haslam.



kalau la aku punya skill nak mengarah dan punya ide yang kreatif untuk industri perfileman kita, dah lama aku join pegarah2 ni..tapi tu la, aku ni skill kekreatifan memang xde langsung..sangat2 buta seni. huh...dulu masa skolah pun subjek pendidikan seni memang x pernah dapat A, semedang je dapat B @ C. ibu aku pun pasrah je dapat anak buta seni macam aku ni...

3 comments:

Unknown said...

aku ade kwn indon skrg..
die ade movie cite indon yg lum kuar malaysia lg..
tp aku xmnat ar..
hehehe..

Intan and The Boys said...

wa...
bagus tuh!
nanti bleh ke ko tlg aku dapatkan movie2 indon?

Anonymous said...

alamak ada puisi la plak... mmg sukar nak memahami puisi ini apatah lg aku ni berlatarblkgkan science stream kot..hahaha

suka cita indon maknanya suka citer cintan cinton la ni..cam heart tuh..
skrg ni ni aku download je movie2 nih kat tenet..muahaha... illegal tp nak wat camaanakan...