Monday, April 23

hari minggu yang amat memenatkan!

ibu: takde kat umah, pergi bukit tinggi indonesia bersama kawan-kawan gosipnya..
ayah: takde kat umah jugak, keje, keje, keje...

zaza: final exam..takde kat umah jugak.


aku, iqa & ajiq: kat umah sepanjang minggu..tv, tidor, tv, makan, tv, tidor, tv, makan, makan, makan,makan....


yang jadi mangsa last weekend, aku la..adek2 aku tu sangat2 la kuat makan..keje aku asek masak je..penat sangat. dah la demam2..saket2 satu badan melayan kerenah adek2 aku yang sangat mengada bila ibu&ayah takde kat umah. nak dating ngan alang pun tak larat..last2 aku suruh je alang stay kat umah aku..dia la dok mengadap muka aku santak dari pagi sampai malam..hahaha!! start breakfast sampai dinner dia dok berkampung kat umah aku. cian gak dia, yelah dia takut gak kalo tiba2 bpm (badan pencegah maksiat) datang umah..ishh..umah aku tu banyak tingkap, banyak pintu, sume aku bukak..orang sebelah umah pun tahu umah aku ada tetamu..lagipun adek2 aku sentiasa ada dalam umah tu..takde masalah la..sorry ye, tak main la buat maksiat kat dalam rumah sendiri..tak kuasa tau!


maybe this weekend family besor aku yang kat muor ngan kl nak berkampung kat cameron highland. hmm..plan nak pi piknik kat allaga tak jadik la ek! family aku ni memang cenggini..pantang ada cuti panjang sket, kalo takde kenduri-kendara, mesti pi bercuti2 malaysia. last year pi langkawi..padahal tahun tu je 2 kali kitorg pi langkawi..besala, kaum ibu2 ni tak puas shopping..


patrick dan spongebob jadi peneman hidup iqa skang..comel kan? spongebob tu aku belikan masa aku pi penang aritu, patrick tu pulak kawan dia yang bagi.


7 comments:

flush said...

best nyer, leh bwk bfren masuk umah..parents takde lak tu..
lepak2, mkn2, manja2 (heheheh)..
nsb baik adik2 ko ada kan..

baik2 intan, bkn stakat org seblah, dinding umah tu pun leh ckp..

Intan and The Boys said...

hmm..nak manja2 tu takdela..adek2 aku semedang lepak depan je..takde peluang beb! hahahaha!!!

ntah, parents aku tau aku slalu bawak dia masuk umah, tapi diorg macam tak kesah jek. sebab diorg tau aku ni dah gatal nak kawen..kuakuakua!!!

dinding umah aku cakap, tak tau la plak kan, tapi kalo kucing2 aku yang cakap aku pecaya..boleh?

dedalie said...

hai intan!!!!

apa kabo? dah bekpas? dah mandi? masak apa hari ni? hehe..

*manja pun apa salahnya..auww.. :p

Unknown said...

salam.

cik kema buat lawatan balas. hehe. nak pi cuti2 mesia ker? bestnyerrrrr.

Intan and The Boys said...

dalie,
sorry lama x online, tenet koneksyen ni ntah hape2 ntah..rindu aaa....

cik kema,
thanx 'coz wat lawatan balas..slalu2 la singgah sini ye.

Unknown said...

ehem ehem... sila hapdet. hehe.

Anonymous said...

best dapat dok ngan bofren sama2 eh..walla!! harap leh jadi tempat bermanja sampai ke akhir hayat tu..

adioossss!!