Monday, April 30

guna ayat

perhatian: dialog dibawah mungkin berlainan dari yang kalian lihat. ini kerana aku tak ingat sangat semua dialognya, cuma yang penting-penting je aku ingat..ok!

seorang anak lelaki yang kelihatan baik memberitahu ibunya yang dia mahu ke kedai..


anak lelaki: mak, saya nak ke kedai

mak: tolong belikan sos cili ye.

anak lelaki: ok.


anak lelaki melihat pada sebuah helmet yang terletak atas meja dan hatinya berkata, 'tak payahlah. dekat saje.'


beberapa minit kemudian, anak perempuan pulang dari sekolah,


anak perempuan: mak, tadi adik tengok ada accident motor, sos cili tumpah melanda, macam darah.


anak perempuan terpandang helmet abangnya di atas meja lalu mengangkat helmet tersebut..


anak perempuan: mak, abang mana?

ibu: motor? sos cili? panggil ayah!


ibu berlari keluar untuk mendapatkan anak lelakinya...


korang perasan tak budak pompuan tu guna ayat sos cili tumpah melanda..ada ke orang guna ayat macam tu? heeee...aku terkesima kejap bila first time dengar budak tu cakap macam tu..korang rasa macam mana?


aku ni nak katakan pakar bahasa tu taklah, tapi bila budak tu pakai ayat macam tu, aku gelak sakan. sos cili tu melanda atas apa? ataupun budak tu memang nak guna ayat bombastic agaknye..heeee...ntahla..

cameron highlands, gambar ni aku tak tangkap, wikipedia punya yang aku cilok dari..haaa...(ape punya ayat daaa...)

sabtu & ahad aku, ibu, ayah dan iqa ke cameron untuk join sedare maraku yang dah berada di sana dari pukul 8 pagi lagi. kami sampai di sana pukul 7pm, sebab ayah terlalu asyik dengan kerjanya..hee..masa ni muka bapak aku kuar teevee ngan paper. yang pasti dalam harian metro ada pic dia, tapi dalam internet ni takdela plak. kalo nak tahu lebih lanjut, sila klik di sini. Bapak aku bukan Ketua Penguatkuasa APMM Wilayah Utara tu, dia cuma orang di bawah pak cik Zammani tu je.. sebab tu nama dia tak kuar kat paper. yang ada cuma muka dia je yang enter frame dalam paper & berita.

pergi cameron, iqa mabuk, muntah2 bila hanya tiba di destinasi.. sangat kelakar! depan blok apartment baru tehegeh-hegeh carik plastik nak muntah. aku plak on way back balek umah baru rasa mabuk, muntah2 bila sampai kat simpang pulai. berlambak siot! hahaha!!! (sorry..rangkap perenggan ni memang tak senonoh sket ye!)

gambar2 dah amek, tapi tak bawak cam la plak ari ni. takpe, pas cuti ni bleh aku tunjuk kat korang yek! dan details kat cameron aku sertakan sekali bersama gambar2 yang tak semonggeh tu ye! heeee...

ok geng, selamat bercuti sakan ye! selamat hari buruh (hari pekerja), selamat hari wesak dan selamat selama-lamanya!


5 comments:

Xis said...

I've not paid much attention to that.. hmm...

Intan and The Boys said...

xis,
ek? ishh..tgk le balek iklan tu yek!

Unknown said...

hahaha. kita mmg perasan ayat tuh. nak gelak tp rasa tak sesuai pulak sebab iklan tuh sedih! ahak!

Intan and The Boys said...

cik kema,

heeee...klakar kan ayat tu..

Anonymous said...

'sila klik di sini' dah takde la...nape x scan je harian metro tu..blh gak ltk kat blog..kot2 kita kenal ke ayah intan tu..:)

seronok korang boleh bercuti ngan family tiap2 tahun ek..