Friday, May 25

entri seorang budak gumuk

hello semua! lama kan aku tak hapdet menatang nih. nak wat camne, aku dah 'bz' sket bila dah pindah tempat ni, plus ide nak tulis pon macam tersekat2..nanti kalo tulis gak, memaksa otak namanya..macam entri skang nih..huhu.


akceli skang ni bos aku ngan engineer2 lain tengah meeting, so aku selaku pembantu tak bertauliah ni ada la sedikit masa untuk dicuri nak masukkan entri punya pasal..kekekeke. baru tadi call alang, ajak dia pi padang astaka nuu haa. konon2 nak jejalan, jejoging kat sana. nak ajak pi pasar malam, jauh la plak..kat lumut nun. jom kengkawan, kite berjalan-jalan di tengah padang!


weekend ni rasa taknak wat ape pon..nak tido je. ntah apasal aku sejak dua menjak ni asik tido je..malam je aku tido lebih dari 7 jam..kadang2 rehat tengah hari pon aku take a little nap jap. sume orang kata aku nak tambah gemok lagik. entahlah..bila aku kurangkan makan, penyakit tido plak yang melanda. skang ni musim kurekure berhibernasi ke? produktiviti aku pon macam makin kureng. tadi pagi aku wat photostat + bind satu set buku pon amek masa 4 jam. bukannye tebal sangat pon, ada la dalam 200 m/s, depan-belakang, separuh A4. korang rasa logik tak aku amek masa sebanyak tu? aku ni macam dah mengong kan? bende senang macam tu pon amek masa yang tak munasabah.
ntahla, nak kata aku fikir benda bukan2, tak la plak. nak kata aku tak fikir apa2 pon, mungkin jugak. sekarang ni aku lebih senang untuk memilih tidak berfikir dari berfikir benda2 yang boleh buatkan aku nampak tua. korang rasa btul tak apa aku buat nih?

7 comments:

Kemat said...

berfikir tak akan membuatkan kita tua, tapi lebih matang sebenarnya

Intan and The Boys said...

teheee...iye ke en. kemat? okla..nanti aku fikir slow2 ye..kang kalu cepat2 sangat, jem plak otak ni nanti..huhu.

Unknown said...

herm... fikir perkara yang best2 ajer. yang tak best jangan fikir. hehe

Intan and The Boys said...

tul tu cik kema..skang ni saya tgh fikir camne nak tambah pendapatan..cik kema ada ide?

flush said...

pelik jgk kan.. kalo monday mood, leh terima lagi.. ntah2 friday mood kot.. heheh..
aku dah kata, fengshui meja ko x bagus.. kasi adjust sikit, kasi jd 45deg.. hehee..

Intan and The Boys said...

elok jugak ide tu flush, meh tolong aku ubah meja ni..

Anonymous said...

kalu intan rasa selama ni intan dok fikir benda yang bukan2...lps ni fikir la plak menda yg tidak bukan2 plak eh...

lps ni pk menda2 yg +ve je...menda2 yg -ve tak yah la pk.. nnt kan cepat tua plak..:)