Wednesday, May 16

gh...gh....gh.....gaggg...gagap!




malam tadi aku tengok channel home & health, dokumentari pasal budak2 gagap atau kata lainnya stutter. tajuk dokumentari tu "help me to speak". kesian sangat tgk diorang bersungguh2 nak bercakap, tapi susah nak kuarkan satu-satu ayat tu.



korang nak tau satu perkara tak? aku pun sebenarnya gagap jugak..betul..aku tak tipu..aku ni gagap. kadang-kadang aku lebih suka diamkan diri dari bercakap sebabnya aku tau time aku beria-ia nak bercakap la aku jadik gagap..


gagap ni boleh jadi pada aku bila aku ada banyak ide nak luahkan dan sume ide2 tu terstuck kat mulut aku. masa ni la aku tergagap-gagap nak cakap..susah gile nak meluahkan semua dalam kepala otak aku. aku ingat lagi masa final project presentation, nak dikatakan 30% speech aku, gagap je. nasib baik aku dapat A gak untuk final project tu. tapi aku rasa skang ni gagap aku ok sket, tapi kalau orang dah kenal aku lama, diorang boleh tau yang aku ni gagap tahap minor.

*mungkin aku kene beli buku ni..

heee..kengkawan aku masa skolah dulu tau la yang aku ni gagap. aku kena bercakap dalam keadaan rileks baru la tak gagap. aku rasa gagap aku ni start masa skolah rendah lagi. kesian kan kat aku? ala..kalu korang terdengar aku tergagap tu, buat donno je. tak pun korang tolong aku cakap..k?


10 comments:

flush said...

sian ko..
aku x gagap..
tapi aku gugup..

dedalie said...

laa yeke..
really i didnt realize. u did well covering it.

Intan and The Boys said...

flush,
aku pun ada gugup gak..esp. bila atas pentas..sebab tu xleh jadik penyanyi..keheheheh..

dalie,
heh..kite borak kan slalunya pendek2 je..haa..kalo kite borak panjang2 mungkin ko bleh dgr aku gagap.

Unknown said...

ala... gagap ker, tak gagap ker... tak penting.

janji rock! hehehe... ader kena mengena ke? hihi.

Peej said...

hye kak intan..
x sure kak intan kenal ke x..
saye junior akak mase kat tdk..
junior 2 years..
saye je menumpang lalu..
n secara tibe2 terlink kan skali blog akak..heheh..

nway,saye x gagap..tp saya suke ejek ade sorg batch saye nih sebab die gagap..
dan secara tiba2 saya jadi gagap tahap gaban selama 1 thn..
uhuk..uhuk..
nasib baik recover..
la la la...

morale of the story..jgn ejek org gagap..

Intan and The Boys said...

cik kema,

yeah!!! JANJI ROCK!! (ala2 ganas gitu..but not like manja2 gediks like ella ok!)

peeja,

memang tul tu..mende2 gini kite takleh nak ejek2 orang..nanti kite kena balek..esp. ejek org ada jerawat..for sure esoknya dapat jerawat kat kite...huhuhu...

Intan and The Boys said...
This comment has been removed by the author.
13may said...

hahha....
aku sampai sekarang tak reti nak sebut perkataan statistik dan kosmetik...

aku selalu sebut stastistik dan kosmestik...

ada tambahan 's' dlm perkataan tuh...

ni kira gagap gak ker???

hahha....

Intan and The Boys said...

13may,

kalo tersebut banyak 's' tu bukan gagap kot..'tershashul' namanya...

ahaks!

thanx 4 stopping by..datangla lagik ye!

Anonymous said...

ala..gagap2 pun still dapat A dlm final presentation..salute la beb!..kalu tak gagap...mesti A++ kot...

minor je..it's ok la...