Friday, July 20

8 random things about yourself - i've been tagged by cik bawang

cik bawang, nape nak lapan jek? kalau nak bagik 88,888 perkara bleh tak? heeeee....

okeh, nak jawab tag nih..ready, sedia, mula!

1. Aku ni gagap tahap minor. Slalu terjadi tatkala nak cakap cepat2 dan tergopoh-gapah. Kawan2 skolah dan ex-roomate aku tahula habit aku yang satu nih...kadang2 tu diorang kesian kat aku tergagap2, biarpon diorang tak faham, diorang angguk2 jek..

2. Mempunyai suara yang sangat nyaring. Rakan kerja aku kat kilang ayam tu tahu sangat suara aku nih..kalau jerit tu boleh jadik commander perbarisan tau! Yelah, kilang ayam tu sejuk kan, bunyi air-cond memang kuat, kalau cakap ala2 perempuan melayu terakhir memang la haram sorang pon takkan dengar arahan aku sebagai satu2nya supervisor wanita dalam department tuh. Dahlah asek kena buli jek. adala 3-4 kali anak2 buah aku nih buat lawak bodoh kuncikan aku dalam freezer ayam tuh. takut tau! dah la sejuk, besar (bayangkan dalam gudang, tapi sejuk tahap gaban), plak nye ada macam2 story pasal freezer tuh. ada orang mati bunuh diri la, ada orang kena pukul sampai mati la, ada hantu ais la (hantu nih suka baling2 ais)...mau nak terkencing aku kena kurung dalam freezer haunted macam tuh! ehh...larik point la aku nih..sorry!

3. Badan aku nih dah macam tong dram. tapi korang caye tak, aku nih makan tak la banyak sangat, tapi berat badan tak mo turun2..haaaaaaaiiiiiii.....tak larat dah nak bawak badan sendirik dah nih..dah rasa macam mak giant dah!

4. Aku kuat NANGIS. tengok la filem genre ape pon, mesti aku nangis. silap2, filem komedi pon aku leh nangis2 gak.

5. Sangat suka membaca novel atau magazine atau suratkhabar di mana jua kecuali di dalam kenderaan yang bergerak (nanti pening2..) . slalunye, aku baca sebelom tidor..tak kirela, apa jenis bacaan pon aku layan. kalu stakat paper promosi jualan pasaraya, dah jadik 'mag' tetap aku dalam toilet! wakakaka!

6. Aku tak suka kerja skarang...tak suka ngan bos aku! Bencik! Bencik! "I WANT TO BE INDEPENDENT!!!!!"

7. Suka bawak kereta dengar lagu kuat2...menyegarkan kepala otak aku nih.

8. Buat masa skang nih, lutut aku tetap saket biarpon tengah pakai knee brace. Camno?

aku rasa malas nak tag sesape skang nih.. kepada sesape yang sedang membaca blog aku yang sunyi sepi ni, anda automatik diwajibkan menjawab tag ini. sekian.

14 comments:

Mak Su said...

boleh jadik geng mak su, selalu tergeliat lidah

13may said...

sib baik....hahha hahha

RATNA RAHIM said...

mhahahaha ingat nak bagi gak 88,888 tapi segan...

banyak gak same kite nih...mhahaha cik bawang pon gagap tahap minor gak...mhahahaha

Kemat said...
This comment has been removed by the author.
Kemat said...

kenapa dengan lutut kamu

Yours Truly ... XOXO said...

4. Aku kuat NANGIS. tengok la filem genre ape pon, mesti aku nangis. silap2, filem komedi pon aku leh nangis2 gak.

E'eh same laa kitee.... emo lebih camtu...ehehehhe... malu je...

Unknown said...

kita bab badan mmg sama. tak pernahnyer nak turun. boring mak nyah!!! he he he

Intan and The Boys said...

maksu,
ngehngeh...kite geng!!!

13may,
takut benor kamu yek...nanti la..

cik bawang,
ye ke? gagap minor gak ek? kite geng!!!!

comment deleted,
kenapakah? tidak sudikah?

kemat,
sila baca previous post..ada cite pasal lutut kite yang ligamen tercedera akibat sebab2 yang agak bodoh..

xoxo,
kite geng!!!!!

cik kema,
besor mana la badan kema tuh..tapi kite pecaya, kite lagik besor dari kema tau! ;)

flush said...

tp wpun bdn ko besar, hati ko kecik, sbb ko suka nangis kalo tgk moviee.. hahaha..

betul ke ko x suka dgn apek tu.. skg jgn tnjk lg, nanti dah confirm baru tnjk kebencian ko tu k..

Titicaca said...

item 3 and 5 tu sameeeeeeee dgn aku

Intan and The Boys said...

flush,
hahahahha! itula pasal..

ha'ah..aku dah naik meluat ngan apek tu..bencik aku!

titicaca,
ye ke? kita gengg!!!!!

dedalie said...

kekure,
jgn ada benci antara apek. dia tetap bos ko hehehe

umpama menarik tepung dalam rambut.

busy giler kan. blog pun bersawang. hehe. (sawang virtual)

aria ayumi said...

kalau jerit tu boleh jadik commander perbarisan tau!

hihi kalah diya!!! muehehe...

kak, diya dh uat blog yg letak cerpen2 diya... akk xpasan yek... try view profile diya... ade satu agi blog diya... tp, skang dh xaktif nak menulis2 nih... maleh nak berpikir... huhu

Intan and The Boys said...

dalie,
ngehngeh...haku tetap tak sukaaaaaaaa.........

tarik la apa2 pon dalam tepung tu, aku tak heran!

kete baru camne? bile aku bleh merasa naik nih? ;)

diya,
laaa....ye ke? takpe, nanti akak akan singgah blog cerpen diya tu ye!