Thursday, December 27

kenapa ek?

sejak dua menjak ni, aku tak cukup tido.
tido awal, bangun plak terlebih awal.
macam malam tadi, aku tido kul 11pm, terjaga kul 3am, tak boleh nak tido2 lagi dah.
so, main sudoku dan layan bobby sampai ke pagi.
dan skang aku dalam kemengantukkan yang sangat2 dan menggagahkan diri untuk menaip entri ini.


plaknya, skang ni asyik la hangin je ngan en alang.
belom sempat dia cakap sepatah dua, aku dah mencelah. sebab macam boring dengar dia cakap.
kalau dia bagi suggestion, aku bangkang. ini tak kena, itu tak kena.
tapi yang amat aku respek, dia boleh buat muka manis.
senyum je bila aku buat perangai.
pernah sekali lepas je aku buat perangai huduh tu, dia bleh plak kata..."takpe, buatla lagi. abg tgh sabar ni. lagi 2 bulan lebih je. siapla dia"...
boleh tak?
dia ugut aku camtu?
silap aku gak. buat perangai tak agak2.
hehehehe.
tapi dia cakap macam tu sambil sengih2. konon2 aku takut la dia cakap macam tu.
aku tolak dia sebelah tangan je dia dah terhuyung-hayang.
ada hati nak kenakan aku balek?





skang ni memang family aku tgh sebok mengkalutkan diri dengan persiapan.
ayah sebok ngan katering, khemah dan jemputan
ibu sebok ngan hantaran2
zaza ngan boyfren dia, dukhan sebok cari baju nak jadi pengapit aku
iqa sebok ngan bobby. sebok ke?
aku dan alang sebok kira duit. cukup ke tak cukup. cukup ke tak cukup.


matilaaaaaaaaaaaaaa!

13 comments:

zie said...

orang kata, dekat nak kawen lagik banyak gaduh...tapi takper. gaduh gaduh sayang...memang pening nak kawen noie esp bab duit...tapi insya allah...cukup punyer..kita nak buat benda baik kan..membina masjid.

shasha said...

takpe..byk2 bersabar je laa..nasib baik en alang jenis tak senang naik angin..kira ok la tuh..anyway..just rileks..and enjoy d journey to the big day..

nanonano said...

ahahhahahha,
siap la die,

:p

Mak Su said...

jgn risau sgt kurekure, semuanyer akan jadi baik dan success... Insyallah

Ceera said...

hahahaha... lawak2...
nak dekat2 nie, makin buat perangai eks..

abis la alang tuttttttttttt kan kamu nanti, hahahaha....

aria ayumi said...

hehe. dugaan tuh. dekat nak kawen bese jadik gitu.. huhu. tapi, best ah en alang. sporting jek.

akk xbleh tido sbb byk kene pikir kot... terutama psl duwet... :p

Intan and The Boys said...

zie,
dugaan tol la nak kawen neh. tensi gak aaa...

shasha,
tenkiu! ;)

nano,
;)

maksu,
doakan la ye!

ceera,
aaa...tak mo! tak mo laaa!
;P

diya,
tu la. sib baik en alang tu bleh layan je perangai huduh kak intan ni. huhuhuuuuu...

peej said...

mesti meriah je kan..semua mcm busy2 nak buat persiapan..la la la..syioknyerr..

RATNA RAHIM said...

hahaha lagi 2 bulan siapla die..

chaiyok chaiyok kurekure..

Intan and The Boys said...

peej,
best? serabut tau!

cik bawang,
huwaaaaaaa!!! takm mo! tak mo!

Yours Truly ... XOXO said...

cam meriah je siap siap nak kawen.... ade pape yg buleh kite tulung? cewah ehhehehehehe nyibukk je ek...

Intan and The Boys said...

xoxo,
ishh. rase besor bebenor hati ni kalau awak sudi nolong. meh le datang umah kenduri nanti. tolong makan. boleh? ;)

dedalie said...

intan, hbs la ko dikerjakan cik alang.. kuang kuang kuang..