Friday, December 28

pagi ini dan esok yang kalut.

pagi2 lagi dah buat aku kalut.

kul 7.10am, amek en alang. sebab semalam dah janji ngan dia nak breakfast sama2. slalunya dia datang umah aku. tapi kali ni, aku lak pi amek dia. sebab smalam dia balek keje kul 2am, cam kesian la plak.

breakfast kat mcd, then terus ke ofis untuk bukak pintu ofis. aku duty tutup (semalam) dan bukak pintu. thank god aku tak diberi hari jumaat. aku paling malas nak bukak pintu pagi isnin.

pastu, pi plak stesen bas ngantor zaza naik bas. ingatkan sempat la nak masuk ofis kul 8.30am, tgk2 bas kul 8.45 pon tak sampai lagi. oh ya, bas zaza sepatotnya sampai kul 8.30am. last2 ibu suruh aku blah dulu. sebab tunggu bas tu memang la makan tahun, makan hati.



then, sebelom ngantor en alang balek umah, aku singgah le bank. niat hati nak bayor utang kereta. sampai2 je, ada orang tgh godek2 mesin atm tu, masukkan duit, kuarkan duit. ada la dalam 10 minit tunggu, tak settle2 gak. so, aku decide antor en alang balek dulu.

dah antor en alang balek, aku pi semula bank tu. okla. takde org. sebab pagi2 lagi kan. then, mesin lak wat hal. proses duit aku sket punya lama. sampai pakcik sekuriti tu pon siap abis temuramah aku macam2, baru settle. rasa cam penat lak bergegas ke sana ke sini. huh!

sampai ofis kul 9.15am. macam ribut kan?



lepas ni, ingat nak pi workshop. pi tukar dashboard. tak, bukan dashboard yang besor tu. kat part aircond tu je. sebab button aircond aku dah terjelobos masuk ke dalam. so, setiap kali aku on enjin, automatically aircond aku pon on. memang la best, tapi risau kete tu hayat tak lama plak. so, lpas aku hapdet ni, aku nak pi workshop. hehehehe............



esok, lusa, dan tulat aku akan berada di penang, ipoh, kl dan nilai 3.



pagi2 esok, bertolak ke penang untuk hantar barang2 zaza. dia terpaksa pergi hari ni sebab nak mendaftar.

then, lpas tghari, akan straight ke ipoh untuk jumpa katerer. at first nak jumpa orang katerer tu hari ahad, tapi org tu buat katering untuk wedding zul yahya. gempak tak? katerer fames lagik. hahahaha! sebenarnya katerer ni org belakang umah aku yang suggest. sebab ayah aku nak serve org makan hidang. skang ni most of katerer nak buffet je. org ni sanggup nak wat makan hidang, ayah aku trus on.


yang nak ke kl dan nilai 3 tu, ibu yang beria2. kalau harapkan aku, beli je la semua barang2 kat sini. penat, minyak, tol semua nak kena kira gak kan? tapi oleh kerana nak kesana dengan kereta ayah, so aku terus on join diorang. akan ku bawak duit berkepuk2 ke sana esok. hahahahaha!


isnin nanti baru sampai sini balek. itupon aku terpaksa pujuk en alang untuk jumpa selasa nanti. ingat nak ajak dia pi ipoh tgk wayang la. dah lama sangat hasrat nak tgk movie2 tu tertangguh.



to ceera: darl, tag awak kite jawab next week ek. oleh sebab kekalutan melampau pagi ni, terlupa bawak cam. ok?

13 comments:

zie said...

enjoy the journay to marriage dear.

Ceera said...

rupenya mau setelkan persiapan kawin, eeee tak sabarnye kan, =P

beli banyak2 tau, hehehehe....

nanonano said...

nilai 3 mesti nk cari brg2 antaran kn?
hikhiks :p
semoga semua berjln ngn lancar keh !
:)

RATNA RAHIM said...

iskiskisk sian die..kabut sangat nih...sopping leklok naa..jgn tensen2..enjoys

Mak Su said...

hah hah hah, duit berkepok2 bawak ke nilai 3... puterikurekure, supping yang bagus bagus yah...

Intan and The Boys said...

zie,
tenkiu! :)

ceera,
ntah la. ibu kite yang beria2 nak ke sana..

nano,
yup! tenkiu yo!

cik bawang,
okeh!

maksu,
duit tu kena bawak. ibu saya tu tau tunjuk2 barang je. saya jugak kena bayor. haihhhhhhhhh!!!!!!!

Zetty said...

amboi, rasa cam best aje kalau tang preparation nak kawen nieh .. sbb bleh nak shopping2 tak hengattt dunia ... hahahha .. apa2 pun jgn kalut sesangat .. jgn lupa wat checklist takut benda kecik2 yg terlupa .. naya jek karang ... selamat bercuti and bershopping!

hajarss said...

hepi soping cik kekure!!

me3n said...

orang nak kawen mmg kene kalut ke ehehe. eh da pi workshop blom? ;p.

13may said...

Wishing you a happy and prosperous new year..

Unknown said...

epi nuyer kembor!

Intan and The Boys said...

yatie,
ha'ah, yela tu. duit dah makin kurang ni. tanggungjawab plak rasa bertambah. banyak plak benda kena pikir. haiihhh!!!!!!!!

hajars,
:( soping tak le sangat. penat berjalan je ni skang.

ad3ck,
workshop? workshop apa ek? ;P

13may,
you too may..happy new year!

lindosh,
eppi new year kemborku! :P

me3n said...

hang la kata nak pi workshop:
'...so, lpas aku hapdet ni, aku nak pi workshop...'

;p.