Tuesday, April 15

HaPpY!!!!

Alhamdulillah..

akhirnya,




:)

patutlah hari ni rasa macam berat hati je nak tinggalkan en alang kat rumah. rupa-rupanya hari ni anniversary kami. (ceh! anniversary konon...). genap sebulan kami dinikahkan. rasa macam masih lagi pengantin baru. (perasan sungguh!)






kenangan manis aku dan dia....






pagi2 ni tadi, aku dahla bangun lambat. oleh kerana lambat, aku pegi mandi, en alang gosokkan tudung aku. then, dah siap2 semua, dah kat pintu pon, tapi hati rasa cam berat sangat. tak sampai hati tinggalkan dia tanpa aku masakkan dia walau satu lauk.

at last, aku masak jugak la.
nak tau aku masak apa?

aku masak:
1. nasi
2. kentang (hiris nipis)+bawang+cili padi=goreng sebati. jangan lupa letak garam.

then, aku suruh dia goreng je telur sendiri. hehehehe.

kesian kan lauk yang aku masakkan dia pagi2 ni? sebab semalam lupa sangat nak beli ikan/ayam/daging buat lauk.

tapi, sempat pulak aku buat breakfast. telur rebus separuh masak je. pastu makan ngan roti. air teh en alang yang buat. en alang ni kiranya dah lulus wat air. :)


ok, aku kuar rumah dah pukul 8.40am. diingatkan di sini, aku sepatutnya masuk ofis kul 8.30am ye. dengan terhegeh2nya, aku pon gerak la dari rumah.

bila aku dah gerak tu, aku tgk minyak kereta dah sampai E. nak tak nak, singgah la kat petronas, isi minyak.

tapi, yang aku geramkan tu, pam minyak tu asik sangkut2. tensen je! at first aku nak isi minyak full, tapi bila dah asik sangkut2, terpaksa la aku isi rm50 saje.


dan aku sampai ofis jam 8.55am.



huhuhu..

saya sangat pandai kan?

rasa macam nak masak special2 kat en alang malam ni. korang ada cadangan?

22 comments:

ShalinzZ85 said...

puteri kure2
aduhai..sweetnye..awal2 kawin mesti tak leh nak berpisah ngan cik abe kan?heheheh..wahhh!awak umur brape?

Qaseh Bidadari said...

SEKJEAP JE KAN DAH SEBULAN!

Puteri Satu said...

alahai..isteri mithali la kan...apapun epi anniversary ..yang ke sebulan...masih jauh lagi langkahnya tu kan..apapun...kecapila saat2 manis ni dengan penuh keindahan ye...

Ceera said...

mesti awak tak sabar nak balik dah kan, =P

awak, kadang2 yang simple la yang paling sedap tau... =)

happy aniberseri yang ke sebulan.. ha a la, rasa cam cpt sangat..

dedalie said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

shalinzz85,
hehe..tu la. memang susah sket nak berenggang. tapi dia keje ikut shift. tu yang susah sket.
kite umur dah tua la yang. 26 nak masuk 27 sudah...

mama,
kejap je kan? :)

puterisatu,
terima kasih kak! :)

ceera,
memang tak sabar nak balik. tapi minggu ni dia keje malam. so, kalau balek pon dia tak de kat umah. huhuhu...

applepie said...

hehhee..buat candle light dinner gitu..nak simple buat jer ala2 western..xpun masak makanan fevert en alang..

zie said...

yeah..dah sebulan dah.

so sweet la korang nie, masak la lauk favourite en alang.

~ mizzAmy ~ said...

~ congrats.. dah sebulan dah pun ekh. sweet la gambar korang tuh.

puterikurekure sangat isteri mithali. bagusnya dier.... lambat2 pun sempat gak masak n sediakan bekfes.

u masak aper yg en alang suka makan la. tak tau nak suggest aper nie. :P ~

aria ayumi said...

ahaks. sweet je baca cite akk ngan en alang. ase cam nak cepat2 kawen. jerk. hahaha.

erm... akk nak masak spesel eh... pe kata akk masak ape yg en alang suka... huhu. diya tak tahu. tapi, akk mesti tahu kan ;)

dedalie said...

isteri mithali.. huhu.. :)

Intan and The Boys said...

applepie,
wat makanan faveret ek..
tapi dia paling suka tomyam kat satu restoran tu....hmm...

zie,
hehehhe...
okay..okay...

mizzamy,
mithali ke?
hehehe..ai malu la...

diya,
harus cepat kawen tau! rugi kawen lambat2 ni..

dalie,
huhu... :)

RATNA RAHIM said...

hepy monthversary..masak tomyam kasik pedas masam ngn pekat sket..harhar nih bkn nk bg incik alang mkn..nih nk ngisi tembolok cik bawang nih

Intan and The Boys said...

hehhehe...ratna cayang,
tomyam tak reti masak. kalau masak kuah cayor ala2 sup perasa serai tu boleh la wat. kehkehkeh..
tomyam yang sedap hanya boleh dibeli di kedai sajork. huhuhu.........

chik star said...

ala lambt sikitjam xper kn..

ske la tgk pic kwin tuh..

tepek la bnyk2 ckit..
:)

Mak Su said...

wah, bestnyer en alang tu blh tlg gosokkan tudung & dah lulus buat ayo....cer kome buatkan ayam madu, meriah skit kot nak dinner...

Unknown said...

wah..dah kawin..bagusla..harap sampai ke akhir hayat..saya baru bertunang..kalo takde aral tahun depan kami nikah..yabedabeduu.

13may said...

waaa... :D

Intan and The Boys said...

starstar,
gambar2 kawen semua ada kat post sebelum ni. sila check it out ya!

maksu,
hehe..best la jugak. :)
buat ayam madu? errkk..tak brape suka la maksu..

hakimi,
amboi..sronoknya orang tu..
alhamdulillah...bagus la. saya doakan korang cepat2 bertemu jodoh. :)

13may,
waaaa... :D

RaFFLeSiA MeRaH said...

sayangnyer kat suami kita kan? boleh kata berkorban jiwa dah raga la kan....hehehe...

mylife said...

wah! congrats on ur 1st month of anniversary... moga bahagia sentiasa...

i think masak kan apa feveret dia... n lebihkan lauk tu dari biasa pehtu siap pinggan mangkuk meja bagai semua nyer deco n cantik... biar lain dari normal days aaa... heheheh

Intan and The Boys said...

rafflesia,
hehehe...memang pon...:)

mylife,
thank you! :)
buat camtu ek? tapi kite buat lain sket. hehehe...