Friday, April 4

rumahku, syurgaku...

aku ada beberapa permintaan supaya tunjukkan rumahku setelah berkahwin ni. meh sini aku nak tunjuk.

diingatkan disini, aku bukan nak menunjuk2, tapi cuma berkongsi pengalaman aku yang tak seberapa ni sebagai isteri en alang.

kalau korang ada cadangan nak tambahkan barang hiasan atau ubah kedudukan perabot kat umah aku ni, aku alu2 kan. ok?



ni lah keadaan depan rumahku ini. biasa2 saja. rumah ni ada 3 bilik, 2 bilik air. okla kan?




pepagi tadi ada 6 biji helikopter berterbangan atas bumbung umah aku. sambil mendongak kekaguman, sempat jugak aku ambik gambar heli nih.




masuk2 je umah aku, korang leh tengok suasana camni. ada set sofa indonesia kaler ijau. set ni la yang parents aku beri. nak tau brapa lama dah family aku guna perabot ni? dah 17 tahun ye.. harap maklum.

tv tu plak dari kawan2 dari ofis aku. diorang kongsi duit 5 orang belikan aku tv. thanks korang!




close up sket furniture ni. throw pillow tu sebenarnya digunakan masa aku kawen dulu, letak kat bilik pengantin.




ini dapur. dapur ni dinding nya tak semenggah rupa ye. sebab orang yang duduk sebelom kitorang suka tampal2 benda. huhuhu..

ini lah keadaan dapur kitorang skang. dalam periuk tu rasa2nya sup cendawan kot..





3-3 benda ni orang beri hadiah kawen. yang paling aku suka, mesin air ni. senang mak, nyah..tak payah masak2 air gitu. :D



frame gambar dari ikea ni ceera beri. suka sangat! tapi, gambar takde lagi. so, letak dulu kat bilik.






ni plak di courier khas dari pahang. nanonano beri. tiap2 malam kitorang guna. sebabnya? en alang tak suka tido bergelap. dia suka tgk muka bulat aku sebelom tidor. hahahhaha!





ni plak, dari aarin. aku andaikan dia buat sendiri cross stitch ni. comel tak? aku suka sangat2 mende alah ni. :)




nak dikatakan 85% barang2 dalam umah kitorang semua pemberian orang. bahkan langsir pon atas ehsan orang tau!

alhamdulillah, biarpon umah kami tak seberapa, tapi stakat ni kami bahagia tinggal dalam umah ni. harap2 kalau ada rezeki lebih nanti, boleh la difikirkan nak tambah harta plak. beli umah la pulak kan. tak best la sewa2 umah orang ni. rasa cam kureng je.



p/s: gambar bilik tidak dapat disiarkan kerana tidak mendapat keizinan en alang. sori la korang ek. kalau nak tgk gak, marile ke manjung! :)

22 comments:

IEKAN78 said...

alah kalau baru kawen kutip aje pemberian org. aku dulu pon cam gitu gak. lepas beli umah sendiri, baru la sakan membeli belah utk mendeco umah!!!!

nanonano said...

waaaa..
ade 2 bilik kosong,
bley la menempel klu g perak..
hihi :p

bes ar masuk2 umah brg dah complete
alhamdulillah..rezeki org kawen :)

Ceera said...

wahhhhhhhhhhhhh... tantik la sofa tu, hehehehe..

ala awak, bukan sapa pun kat umah awak kan... berdua je, lagipun lama2 kang bertambah la barang2 dalam umah tu..

pelan2 ma...

zie said...

Nice house kure-kure. Simple and nampak ler lovey dovey nyer. Rumah kan istana pasangan suami isteri. Letak ler gambar pengantin. Rumah I pung sekarang banyak pemberian orang jugak masa kawen dulu. Nanti i upload plak gamabr umah I. U nyer theme hijo..I yer merah. He he..

applepie said...

hehehe..yg ader tu pun dah cantik dah..ltak banyak2 barang nanti serabut.. :)

~ mizzAmy ~ said...

~ sian kiter, tak dpt view pun gmbar2 tuh. harus mlm kang amy view balik. nak komen gak pasal id. ecehcehceh... :P

standard la org baru kawin. nie pun dah kira ok sangat. ader tuh yg umah diorg kosong giler. ~

mylife said...

rumah dah cantik... kalau full ngan furniture ponw at semak jer... camni dah leh jadik konsep santai.... ruang tamu tu je korang berdua leh golek golek nari & nyanyi ala ala citer hindustan... wakakakakkaa

Unknown said...

ehh.. kire ok la baru kawen dah ade semua barang tu.. jimatt duit nak menyopinggg.. ;P

Intan and The Boys said...

iekan78,
oo..ek? ok! :)

nano,
hehe...meh la mai sini..
rumahku sentiasa terbukaaaa.....

ceera,
kite tau nape awak kata tantik..sebab ia kaler ijo kan? kan?
hehehe...umah kite tetiba konsep ijo. tak plan pon sebenornya.

zie,
thanks ya! hehe...dinding tu nampak kosong sangat, ingat nak beli lukisan gigantic ke, letak cermin besor ke..kan? ok tak?

Intan and The Boys said...

mizzamy,
loorr, tak dapat nengok ke gambar umah kite?
ok ke? hmm..bolehla... :)

mylife,
ok ek? hmm..ingat nak tambah stand light ngan desk light. then, nak tambah side table 2 bijik.

kembor,
soping? soping barang2 umah leh la. :P

RaFFLeSiA MeRaH said...

waaaa...betul2 mcm org baru pindah kan...akak ni baru gak kawinnyer, tapi sbb pindah umah suami yg memang bebrg dah siap ader, x der la rupa baru pindah...huhuhu, nanti ader masa akak snap gambar2 sudut umah kekampungan akak tu yer, hehehe...kalau dpn umah tu tanam pokok2 bunga, lagi cantik dikkk...meriah skit dari dpn umah...

antalya said...

dlm umah tu dh kira lengkap bg org yg baru kawen. alhamdulillah rezeki kan. nanti slow2 la tambah perabot ngan hiasan lg

Mak Su said...

semua nampak ok dah, lama kelamaan tentu lebih meriah rumah princestortoise and encik alang, ek

peej said...

beshnyerr dok sendiri..bole dimana2 aje..haha.. ;p

cea,,pasang lampu malam2..ala2 samar2 gitu..huhu...

ish..mcm x sabar nak kawin je rasa...ngeh~

me3n said...

helikopter tuh meraikan perkahwinan hangpa eh? ehehe

~ mizzAmy ~ said...

~ hoorayyy.. dah dpt tengok all the pics.

so, just nak suggest pasal tempat letak tv tue better letak kat ngan tempat plug tuh supaya wayar tv tak nampak berjela sangat. and sofa yg dua tuh kena adjust balik supaya tak dek la jauh bebenar ngan tv kan. amy tak leh nak bg idea sebabnya tak tau u punya floor plan yg sebenarnya.

so far, okeyh jer umah u... dah ckup ok utk u n en alang. :P ~

redSeptember said...

hey there,

alhamdulillah ada rumah sendiri kan. takpe la, start slow then buat arr rumah tu jadi mansion, insya'Allah...;)

owh, frame tu takde gbr ekk?

amik arr gbr dari my flickr :P

cheers!

http://redialthisnumber.blogspot.com

Intan and The Boys said...

rafflesia merah,
rancangan nak tanam pokok bunga memang ada. tapi, suami saya la yang jaga. saya memang fail bab tanam2 pokok nih. hehehhehe..

yun,
alhamdulillah..
harap2 lepas ni rezeki bertambah lagi... :)

maksu,
insyaAllah maksu. thanks ye.

pija dearie,
hehehe. yup! samar2 dalam kelambu gitu.
matilaaa....
hey! cepat2 la kawen. best tau kawen! (bagi semangat nih..)
:)

ad3ck,
agaknya kot! hahahahha!

mizzamy,
hmmm. camne nak kata ek.
boleh je nak letak tv tu kat area plug. tapi nanti meja makan nak terjengkang kat tgh2 hall ke? hmm..susah2 sangat kan, meh le datang umah, tolong kite arrange perabot. boleh? hehehehe....
thanks bagi idea tu. nanti memang nak rearrange balek. tapi macam dah abis idea. huhuhuhuhu....

redseptember,
ish..ada plak. hehhehe...
hai! selamat berkenalan! :)

Anonymous said...

hehe..nasib baik ada tangkap gambo cross-tich tu, terlupa nak tangkap gambo sebelum dihadiahkan hehe..

Itu kira mcm penyeri dindinglah kan..ambil masa gak nak disiapkan tu..

flush said...

apsal ko letak hadiah aku kasi..

KeL@T said...

wahhh.. meriah sungguh omah kome... hehehe...

RATNA RAHIM said...

suke kaler ijauu ek? ehehe