Thursday, April 24

malam jumaat

setiap kali en alang kerja shift malam,
membuatkan aku sampai ofis lambat.

sebab apa?
sebab tak sampai hati tinggalkan dia kat umah.
rasa macam tak puas bermanja2 gitu.




en alang pon rasa macam tu jugak.
disebabkan dia kerja dalam freezer,
so automatically handphone memang takde line la.
then, aku terpaksa tunggu dia call aku time rehat je.

setiap kali kul 8pm atau 7.30pm, en alang call.
tanya makan dah ke, tgh wat apa..
tapi before letak phone,
mesti bagitau aku...
'abang cuba balek awal ye. cian kat baby abang ni..'



dah masuk hari keempat minggu ni,
setiap hari jugak la aku datang lambat.
huhuhu..



nak buat macam mana,
cian kat cik abang aku tu.
dia tu kalau dok umah,
abis satu umah dia kerjakan.

baju dibasuh,
umah disapu,
dapur dikemas...


aku?
wat bodo jek...
hahahhaha....



skang ni en alang sedang berusaha cari kerja lain.
kerja yang tidak memerlukan dia untuk shift2 lagi.



oleh kerana ralit sangat melayan kerenah en alang pagi ni,
buatkan aku lewat lagi ke kerja.
bertolak dari rumah jam 8.35am.
tertinggal bekal nasi goreng.
dan skarang, aku sangat lapar.
huhuhu....




nampak sedap kan? aku pinjam gambar ni dari siapa ntah. hehehe....
kepada empunya gambar. ampunnn..saya pinjam gambar awak ye.


sebelum pergi kerja tadi,
en alang ada cakap.
nak balek awal2 malam ni.
sebab malam ni malam jumaat.
aku gelak je.
apa beza malam2 lain dengan malam jumaat kan?
dia kata,
nak baca yassin sama2.
bila dia cakap macam tu,
automatik rasa macam terharu sangat2.
tak sabar nak tunggu malam ni.
mesti best!
:)

nak masak apa ek malam ni?
kena masak best2 ni.
hehe..
pas baca yassin, makan malam
dan ehem!
:D

kepada pembaca yang belom berkahwin lagi tu,
sila jangan jeles.
giliran anda akan tiba jua.

kepada pembaca yang telah berkahwin,
sila plan malam anda hari ini.
ok?


18 comments:

Super Nia Hana said...

eheheeheh..........
**watashi tersipu2 malu

Anonymous said...

tiap kali bc entry akk,sure nkt ergelak guling2..
indahnyer bila kita dpt kawin ngn org yg kita syg..best..best.. =p

~ mizzAmy ~ said...

~ amy pulak yg tersipu2 malu nie. org tak kawin lagik tak leh bg comment lebih2. ahakss... :P ~

Intan and The Boys said...

hana&amy,
korang tersipu2 plak ek. hehe...
nanti bile korang dah kawen, tau la camne life korang nanti.

nemo,
indah? ye, memang indah bila dapat tinggal dengan orang yang kita adore. rasa macam tak nak tinggalkan dia je. hehehe...

zie said...

Ah ah kan, malam nie malam jumaat.

Tu la, awak boleh balik masak, bestnyer. Kita selalu balik lambat, weekend ajer berpeluang nak masak.

Lepas maghrib, yassin, and dinner, isyak and aktiviti seterusnyer.

Itulah keindahan malam jumaat, ek. He he

Intan and The Boys said...

zie,
sangat indahhhhhhhhhh.......
hehehe...

sebenarnya alang tu suka sangat kalau kite masak. dia kata tiap kali kite masak ntah brape banyak pahala kite dapat. hehehe..

Mak Su said...

oops! nak balik cepat gaks hari ni.

flush said...

aku dah kahwin.. tapi aku nak plan apa mlm ni ye.. hmmmm

RaFFLeSiA MeRaH said...

rajinnyer en. alang, somi akak takder nyer camtu...bila tinggal dia sorg2 sah2 lagi bertambah keje akak....huhuhu...mlm ni resepi sambal ikan bilis campur petai, boleh gitu?? memang terharu kalau dpt baca yasin same2, smbhyg jemaah ngan suami...satu perasaan yg buat kita lebih menyayangi suami kita...kan, kan....

Zumie said...

saya pon tersipu2..nk amagine kan pon termalu sendiri..ngehngeh,,syorga syorga...hehe

chempaka said...

iskkkkk... ai jeles betul nih!! Bila nak kawen nih?? Arghhhhh....

Ceera said...

haipppppppppp... jaat tau, buat i terbayang2 jer, hahahaha...

bagus la alang cam2, ringan tulang.. leh bantu2 awak... hrap2 berkekalan la cam2 kan...

cendawanintim said...

Salam kenal2...,

Eh malam nih malam jumaat ker...isk...tak leh jadik nih....kena kemas2 cepat nih, nanti 430 dah nak punch card...huhuhuhu...

Intan and The Boys said...

maksu,
so, camne malam tadi? heheh...

flush,
ko next week dah ada bini dahh...

rafflesia,
betul tu kak. saya setuju! :)

misszue,
hikhik..
dak kecik pi main jauh2 naaa...

chempaka,
jodoh mesti sampai. jangan tensen2 k?

ceera,
yu terbayang2 ke? hehehe...

cendawan,
sila pulang awal ye. :)

Hasrul Halid said...

Ehehehehe! aku jugak tersipu-sipu... cheeewah!

Anonymous said...

Makin lama makin rancak perjalanan hidup kure2 ye...

wuaah...saya jeles lah..

MC said...

cencored la plak ek... ahahaha

TedungS said...

hahaha... tkde mende lain ko ni :p