Wednesday, April 9

dah ok dah! :)

hari ni aku dan en alang dah ok sket.

semalam kami sangat susah hati. tapi, telah diselesaikan cara baik dan harap2 semuanya ok lepas ni. tak nak "kejadian" kelmarin berlaku lagi.

biarlah "kejadian" itu kami simpan sendiri. biarlah rahsia.....




skarang ni aku sedang menaip sambil mengunyah cupcake chocolate yang sangat enak!
cupcake ni kawan kerja aku beri. sayang nak makan sebenarnya, sebab terlalu sedap hingga menjilat jari u ols!



apa nak cerita lagi ek? hmmm........




disebabkan aku rasa curios sangat2, disebabkan asik demam berpanjangan,
semalam aku wat pregnancy test.
negative.

takpe, usaha tangga kejayaan.
hehehe.....
baru 3 minggu kawen, susah la nak bunting pelamin ni kan?


lagipon, aku rasa nak puas2 hidup berdua dulu. tapi, kalau rezeki Allah nak beri, kami terima ngan hati yang terbuka.





ada sesiapa yang ada habit tengok tv dengan:

1. kepala teleng

2. menyengetkan kepala (tgk tv dengan ekor mata)

3. julingkan mata

4. kerut muka

5. cebik mulut

6. dan lain2 habit yang korang tak sedar, tapi ada orang tegur. atau korang sendiri tau korang ada habit camtu.


en alang ada beberapa habit seperti di atas. bila tgk tv, aku suka pandang dia.

memula, dia buat muka serius. then, bila dah ngalit sket, dia kerut muka sambil sengetkan kepala dengan melihat tv hanya dengan ekor mata. bila dah lama2 sket, mata dia automatically jadi cam juling sket.


serius! aku tak tipu la...

tapi takla juling macam kucing kat bawah niii...


dia juling lite2 je. ala2 juling air gitu. hehehe....


korang bagi la tau habit tgk tv korang kat aku ek. cam aku, habit tgk tv, tetiba je aku cebik2kan mulut. hehehe..aku pon tak tau nape. tapi yang pasti, cebik2 mulut ni diturunkan oleh ibu aku. kiranya macam keturunan laa...


kepala teleng plak, ada sorang makhluk tuhan tu (aku tak nak sebut nama, tapi dia tau dia siapa! hehehhehe..), memang tgk tv teleng kepala. memang pelik la...first time aku jumpa orang tgk tv kepala teleng sampai camtu sekali. i mean, kepala hampir jejak bahu ye. hehehhehe...


ok, nak pi layan ym jap. daaa....

18 comments:

applepie said...

habit..? ermm jap...jap..nak pikir jap..HAHHHHH..dah tau dah..habit kite suke tuka2 channel..hahaha..bukan sekali round jer..beround2..

Mak Su said...

maksu rasa maksu natural ler... normal sajork. ahaks. tapi kiut ler mcm tu, ala-ala buat iklan ek.

nanonano said...

usaha tgga kejayaan..
hahahhaha..
korg boleh !!!

err..ade ke yg pelik2 time tgk tb?
rase2nye..
bukan nano sorg la..
ramai yg xsedar tiap kali tgk tb..
mesti mulot ternganga..
hahahhaha..
xyah nk ckp org la..
diri sendiri mesti jd gtunye..
++ lg bile xcited sgt2 tgk citer tu..
ngeee.. sgt xcun ok !
:p

p/s : oowhh kutuk alang ye..
epot kat die..hihi

Intan and The Boys said...

applepie,
hehehe..rasa2nya, sume orang cam tu kot. nak2 yang ada astro. kan? kan?

maksu,
kiut ke? cam pelik sebenarnya. hehehe...

nanonano,
yeahhh!! caiyo!
part mulut nganga tu slalu gak tgk org nganga mulut. hehehe.. cam comel jek!
nak bagitau alang ek? bagitau la...tak heran! ;P

Zuraida said...

waa...sedapnya makan cupcake!!!kalau la i boleh makan jugak...sigh...tapi i kena control, on HL diet full time sekarang and my coach will kill me!!!heheheh!!!

RaFFLeSiA MeRaH said...

x pasan pulak cane muka sndiri time nengok tb, muka hubby pun x pasan, huhuhu....laki bini ni sungguh menghayati tb....sampai x pandang muka memasing...huhuhu, ala2 gaduh pun yer gak kan aku ni...

~ mizzAmy ~ said...

~ hoorayy... korang dah ok!! chaiyok utk puterikurekure.. hehehehe..

habit amy adalah suka mengerutkan dahi. dah baper ribu org tegur. mcm risau semacam jer padahal tgh feel tgk tv. hehehe.. :P ~

Unknown said...

aii kalu tgk aii suka baring.
pastu... tivi yang tgk aii. camno?
hehe ;)

p/s - awak menang hadiah! bg alamat umah baru awak atau nak kita hantar ker umah parents awak?

Ceera said...

kita suka korek idung masa tengok tv, hahahaha... takder la, tipu ajer.. selalunye suka baring2.. tapi tak tahu la kan kalau ada habit lain.. tak pasan diri sednri la.

Unknown said...

kite ade kwn yg habit pandang guna ekor mata..bkn tgk tv je. tgk org..mcm pndg slack cmtu.klau tak biasa mmg ckp dia kerek..tp itu habit dia..

habit kite tgk tv ialah, kejp2 duduk, kejap2 baring, kejap2 sandar..mmg akn berpjgan sepnjang rncangan.hehe

IEKAN78 said...

habit tgk tv yer....kalau tang juling tu mcm haziq jer....tapi tang kepala teleng nih tak dpt dipastikan sbb ble tgk tv memasing baring atas toto...

Unknown said...

nak skett kapkekkk! gue kalo nengok tibi kalo boleh nak tengok dedekattt.. dulu kekecik slalu aa wat camtu.. tu pasal bila besar jadik rabon. org kata la kan

13may said...

mcm mcm perangai org tengok TV yea...hehhe

Intan and The Boys said...

zuraida,
aip!! on HL diet tak leh makan sebarang2..
kena disiplin ye. harap ko akan dapat berat badan ideal..gud luck zue!

rafflesia merah,
hehehe...
korang ni agaknya sangat la fokus orangnya ek? hmmm...

mizzamy,
hoorayyy!!! :)
kerut muka ek. cam en alang la..hehehe...

kema,
tv tgk yu? hehehe..sebab kema ni rajin kerja sangat. sebab tu la bila tgk tv, tertido..kan? kan?
thanks kema! hehehe..sronotnya dapat adiah! :)

ceera,
takpe, nanti2 kalau kite jumpa, kite nak tgk awak ada habit apa. hehehehe...

eiza,
tu namanya tak senang duduk tuuu... hehhehe...

iekan,
wahh!!! siap ada toto depan tv lagik tuu...

dosh,
meh sini makan kapcake! :)
tgk dedekat? bahaya tu dek non..

13may,
memang pon..
macam2 kerenah orang tgk tivi ni.. :)

Anonymous said...

wahahahahaha coba lagikkk...usaha dgn kerasss ya bukk ekekekekek...

ank buah nana tgk tb smbil korek idung...tah hape2 tah kn...ehehehehe

Puteri Satu said...

salam kenal...

habit time tengok tv...??? ntahla...selalu tengok tv..tengok tv je...tak de habit kot...tapi klu nak tido tu ada habit..dok gerakkan ibu jari kaki..sampai lena...naper ntah...

salam kenal dari akak sekeluarga ye...

dedalie said...

yang teleng tu aku!!!!!!!!!!!hahahaha

nyah ko tanak kawan ngan aku ke..isk..isk..iskk

Unknown said...

huhu..saya tgk tv sambil garu idung..kekadang kurek idong..pastu palit kat rakan sejawat..eh..rakan sebelah..haha...