Tuesday, September 4

just for you DALIE!

hmm..setelah aku baca entri ko pagi ni, aku rasa down jugak. apasal ek? mungkin sebab aku sensitif jugak atau terlebih emo?

hmmm.....camno?

dulu, lepas aku putus hubungan ngan ex, aku rasa lost sangat2. asik berkurung dalam bilik, aku hanya pi keje, balik keje, makan dan tido. tv pon jarang2 aku tengok. asik mengenang nasib diri je. aku putus ngan ex aku pon sebab dia kena kawen ngan pilihan mak dia, ex aku tu dah macam orang tak betul bila aku tinggalkan dia, last2 dia hisap ganja sebab tak tahan tekanan hidup. mak dia suka paksa2 dia..pastu aku plak tinggalkan dia, haruslah hilang fikiran kan? tapi aku rasa dia kawen jugak ngan minah tu. sebab, haritu aku try kol dia, tak angkat phone pon. ntah2 dah ada anak 2-3 orang.

aku ni kalau hubungan tu tak direstui orang tua, terus je aku blah. mak dia siang2 dah cakap kat aku, dia nak anak dia kawen ngan minah tu jugak. bleh tak?

tapi syukur,Tuhan tau aku tak bleh idup tanpa lelaki..(ayat sangat poyo!), aku ditemukan ngan en.alang. mula2 ramai jugak la kawan2 aku tak setuju sebab en.alang tu kan ke muda 5 tahun dari aku, pastu keje gaji pon kecik je. aku pon masa tu dah rasa belah bagi, nak teruskan hubungan atau stop jek. kitorang penah try kekalkan hubungan just sebagai kawan, tapi rasa sayang tu dah atasi segala2 nya. cinta tu buta kan? sangat buta sampaikan semua orang tak percaya Ayah ngan Ibu aku bleh terima en.alang jugak.

so dalie, please jangan rasa down sangat. setiap orang tu ada rezekinya. macam ko, aku jeles tau ko ada rezeki wang dan harta yang lebih dari aku. yelah, ko muda dari aku kan, but you make more money than me. kita ni saling jeles-menjeles kesimpulannya. heee..

but dalie, you'll always be my best friend! ko je la kawan baik aku dalam sitiawan nih. in fact, dalam perak. so my darling, if anything, you can count on me. okeh?

*BIG HUG* just for you!

cheer up gal! ;)

10 comments:

dedalie said...

isk..isk..terharu..uwaaaaaaaaa...

tq. aku pun anggap ko bestfriend aku. insyaAllah aku akan menguatkan semangat hidup dan silalah jgn menjeleskan diri anda.

betul kata ko, rezki masing2, ada lebih ada kurang. kan?

THANK YOU SO MUCH!!! i coudn't ask for more.

*BIGGEST HUGS*

mmuaaahh..

Intan and The Boys said...

hehe...

camnila baru best!

psstt...nak makan katne lunch nih?

Yours Truly ... XOXO said...

yea betul!! jgn rasa sedih! tapi rase marah teramat sgt bile putus cinta...bayangkan lelaki tu cam seorang yg kite invite masuk rumah kite...then tetibe satu hari dier kuar dari rumah kite n curi segale perabot yg ade dlm rumah kite tu... marah tak? marahh kan? (perabot tu hati n perasaan kite le..)

eheheh tak tau pesal bunyi dier cam lagi best dan senang di fahami dlm english...?

Intan and The Boys said...

xoxo,
heheh..perabot tu bunyi macam berat sangat kan? berbanding ngan furniture..hee...

kalau dia tinggalkn kita, haruslah marah dan dendam. tapi kalau kita tinggalkan dia, makan hati jugak la..

Peej said...

emo ok baca entry nih...
i'm always grateful with what i have eventho i was nothing compared to others...
ish emo la..xmo lebih2 kat sini..xpe..akan emo di blog sendiri..heheh..

Zuraida said...

hahahah!

xoxo - curi perabot?wow, i have never look at ex's that way, but the analogy is good.

dalie - takpe....biarla dia pergi, kerana kalau tak ditakdirkan untuk kita buat apa paksa dia stay kan?insya allah, nanti one day the right man will come along, and things will be much much better. Women are tough creatures ok!!!Kita tabah lalui apa saja, so this is just a phase....

peej - aku pun dilanda emosi...terkenang zaman aku muda2 dulu..hahahah!

have fun peeps, life is short...so make the best out of it!

13may said...

kesian kat Dalie....

kasi number phone dia kat aku...

oh ya! aku bukan nak amik kesempatan yea....

hahha hahha :D

DiaHarris said...

macam2 orang ada kat dunia ni ek!!!

*geleng kepala*

Ceera said...

apa nie, nanti i pun emo sekali tau... suh kawan awak jangan sedih okey, nanti dia jumpa la someone yang lebih baik untuk dia... perjalanan idup masih jauh..

dedalie said...

hi ya folks.

truth is i wasn't in a relationship; this is the part when i go psych; thinks a lot of things that hurt, and feeling very sad.

anyhow, xoxo, peej,zuraida n especially kekure,
thx a lot for a much needed emo support. cudn't ask for more ok. :) (trying to smile)

13 may,
amboii..flirt2 kat blog kekure mana bleh.. hehe.