Friday, September 14

puasa - day 2

semalam pose yang selesa. cuaca ok-ok je, aktiviti pon tak la buat aku penat. at first ingat nak pi pasar ramadhan, tapi ibu masak la pulak.


en.alang balek kampong berbuka ngan family dia semalam. note: kampong en.alang ngan stewan ada dalam 30km. pastu kul 10 malam tiba2 dia tercongok depan umah aku. tengok, betapa rempitnya dia bawak motor. risau gak sebab semalam ujan, jalan licin. puas dah nasihat, susah tul dia nak ikut. dia datang umah pon cuma nak bagi telor burung puyuh ngan ikan masin mak dia kirim. kejap jek, sebab aku dah ngantok dan dia pon sakit2 pinggang.


hari ni Zaza balek umah. itupon sebab esok birthday dia. Then, esok gak kitorang satu family maybe kena pi KL sebab ayah tak balek sini minggu ni. Jadinya, aku la yang kena bawak kete. Huuuuuuuuu..........akan tahankah aku drive sambil berpose? hik..hik..


okla, hari ni takde keje sangat, bleh la mengular dengan jayanya. korang berbuka apa semalam? aku berbuka simple je, kari ayam ngan ikan goreng. see, simple kan? tapi hari ni ibu nak masak Nasi Beriyani...yeaaayyyyyyyy!


saborje la kan? pose pon rupa macam tak pose jek..heee...

11 comments:

dedalie said...

giler best..nasi beriyani tu..gam ke tak? huhu

giler ah, bln2 pose lg byk ckp pasal makanan. huahuahua..

bleh drive punya.. ko kan wanita yg tabah..wakaka..

mengular gi mana?nak itut! aku bosan ah.haha.suka2 je mcm company sendiri.

13may said...

hoh! semalam aku dah layan beriani...hari ni layan beriani lagi kot...hahha hahha

Peej said...

alasan..drive x larat puasa..hahhaha..
syiok nye nasi beriyaniiiiiiiiiii...
tension la..rasa mcm puasa lak..
bulan puasa la bulan yg paling x bole diet..
lagi meriah makan ade..

Yours Truly ... XOXO said...

bawak keter elok2... ;P

Ceera said...

rasanya dah bagitau kat ym, makan sambal petai, sedap...

faridmw said...

salam..

selamat berpuasa...
sedapnya dapat makan benda tu semua... kami terpaksa makan makanan arab ja la...

Titicaca said...

en.alang sah2 bukan kure-kure..kalau tak musti lambat..hahaha jangan marah..poser..
ke ko tak poser???

RATNA RAHIM said...

huk huk..citer lagi psl makan..citer lagi...sedey ni sedey

flush said...

fuhh.. rajin nye hantar.. jauh tu.. kalau aku la, jgn harap, tunggu la esok pagi.. eheheh

Intan and The Boys said...

dalie,
nasi briyani tak gam pon.. tapi buat gam sendirik. tanam ayam dengan nasik dalam pinggan..hahahahaha!

may,
yeah! idup beriyani!

peej,
try la amek balek HL. sahur ngan kul 10mlm jek amek HL tu. bukak pose makan la apa2 pon..badan sure tak naik nyah!

xoxo,
thanx! ;)

ceera,
ha'ah..dah bagitau kan.. ;)

farid,
ye ke? ciannye dia. tapi makanan arab best hape? kebab..nyamnyam!

titicaca,
tu la pasal...kehkeh..

cik bawang,
pulanglah...pulanglah....hahahahaha!
jangan marah ha...

flush,
sib baik aku dapat en.alang yang baik hati tu tau..heeee....

me3n said...

day 6 puase tak? hehe. jk. selamat berpuasa!