Friday, September 28

puasa - day 16

pernah tgk citer kat tv3 tu? semalam first time aku tgk citer tu biarpon dah beberapa episod terlepas. at first, aku macam malas nak tgk, tapi bila tgk benjy & khairiah ngan gaya orang cacat, sangat2 tersentuh hati ni. ben sangat pandai memainkan watak dia sebagai orang cacat yang sanggup membela 'anak'nya. pada yang belom tgk citer ni, haruslah tonton ye..benjy 'my ex-boyfren' nih berlakon memang besh!



sorry peeps, hari ni dan hari2 berikutnya maybe aku akan sebok seseboknya. sebab tu hari ni aku cuma dapat update entri petang.



semalam 'ter'mimpi my-ex. dalam mimpi tu sangat pelik. ok, citernya cenggini..
first - aku mimpi aku jalan2 ngan en.alang kat taman tasik shah alam. en.alang nak kitorang pi jumpa ex aku untuk tahu keadaan dia skang.
second - carik umah ex. tak jumpa, tapi at last terserempak ngan dia kat kedai runcit.
third - ex ajak kitorang pi umah dia. dalam mimpi tu, umah dia sangat2 la daif. dok umah flat yang dah usang..tapi kalernye tak tau la kan..(mimpi kan black&white!)
forth - ex ngan en.alang berbual mesra, siap minum kopi lagik. tapi yang peliknya, masa ni aku tau ex aku dah kawen, tapi tak nampak wife dia.
fifth - kitorang pon nak balek, ex aku citer wife dia dah setahun meninggal donia..

wei, ni mimpi je tau! aku sendirik tak tau nape aku leh ingat plak mimpi yang satu nih. yang peliknya, aku bleh mimpi benda nih sampai abis citer, slalunya memang takkan abis citer tu, dan tak akan ingat mimpi tu.

korang ada tau apa2 firasat sebalik mimpi ni tak?tolong bagitau ye apa tafsir mimpi ku yang satu nih. tadi pagi hampir2 nak terbagitahu kat en.alang pasal mimpi ni..tapi bila fikir2 balek, haruslah gaduh besar plak lpas tu kan..nanti dia ingat aku takleh lupakan ex aku tuh.


ok peeps, have a nice weekend ya! pada sesiapa yang dah plan buat biskut raya tu, buatla sedap2 ek. pada yang plan nak jahit baju husband @ wife @ anak2 @ boyfren @ girlfren @ tunang, silalah jahit ngan penuh kasih sayang dan tekun ye. pada yang nak shopping raya tu, berbelanjalah seadanya. toksah la sorang sampai 5-6 pasang baju kan..membazir namanya..


aku cuma nak berhibernasi saja weekend nih. bye korang!

14 comments:

Ceera said...

eh, kita tengok citer tu... sedih ooo... lagu soundtrack dia pun best, tapi baru ajer kita dload...

pasal mimpi tu eks, kita tak pandai ar nak tafsir2... tapi best giler dapat mimpi cam citer... mula sampai ending, ish ish ish... jarang dapat mimpi cam2.. selalunya mimpi, mula2 citer kat sini, tetiba masuk citer pasal lain plak.. hahaha... tak pon, mula2 mimpi ngan orang tu, tetiba plak dengan orang lain, oh...

nanonano said...

yup,yup! cite neh xpenah miss,
mmg besssss... :)
lagu die pom..ari2 dgr, hehe bes.

ermmm,biasenye nano klu mimpi,
mesti ade sangkut paut gak,
slalu trjadi lebey kurang same dgn mimpi,errr..tp yg kamo ni..
xtao la kn :)

peej said...

best kan cite tuh..
tp tgk sekali je last week..pastuh lupe..nak kene tgk lagi tuh..hopefully x lupe la..

hoveerr tau kau nyah sampai terbawak2 dalam mimpi ex tuh..x reti la nak tafsir2 mimpi nih..apa2 pun mimpi tuh mainan syaitooonn..muahahahaha..tp bulan puasa syaitoonn kene ikat la..
hmmmmmmmmmmm....

Intan and The Boys said...

ceera,
best kan citer tuh? nangis woooooooo...citer dan lagu masyuukk!

kite mimpi pon slalu je berbah watak dan peristiwa..tapi smalam memang masyuk abis! tu yang bley ingat tuh.

nano,
kan?kan?

sesungguhnya mimpiku sangat la pelik..wuuuuwuwuuwu...

peeja,
best giles! jangan lupe nengok ex bf ku itu...

mak memang hoverr nyah! tu la pasal , syaiton kan kena ikat? so?

Qaseh Bidadari said...

citer tu memang sedih...memang dowang ni best actor n actress kan???

shasha said...

errk??mimpi ex ke?...kite idak le mimpi..cuma cakap kat tepon ngan sms je...isskk..salah ke buat gitu?

TedungS said...

ex tu nak masuk meminang ko kot? ;p

salam ramadhan dari aku sekeluarga

byl said...

kamu terlalu pk sgt psl ex 2.
sbb 2 tbawa2 dlm mimpi kot
=)

faridmw said...

salam...
selamat berpuasa.. best ka cita tu...
tak tgk lagi...
msti rugikan kalau tak tgk...

mangosteenskin said...

terbawak2 crita kat tv koooottt...

aria ayumi said...

dr awal cite sampai skang, kite tak penah missed kerana cintaku saerah. huhu. suke tgk jibek ngan nomi. mmg menjadik ah derang berlakon.

err... mimpi tu diya xberani nak kate ape kak... agaknya ex akk ingat agi kat akk kot... huhu teka je..

me3n said...

arr chiter pasai mimpi, ku pong ade mimpi pelik2 gak akhir2 neh. mungkin sebab ku sambung tidur lepas subuh kot. ;p.

Intan and The Boys said...

mama rangie,
yup! memang pon!

shasha,
kite ada gak kontek my-ex yang first (bukan dalam mimpi)..we still maintain our good friendship.

tedungs,
ye ke? nih nak wat spekulasi la nih!
*piang!

by young lady,
dah tak pikir dah..pastu mimpi tu muncul balek jek, trus bleh terpikir balek..huhuhuhuuu

faridmw,
hang dok mana? kalu dok jauh, sila lah search kat youtube, mana tau ada kat situ ka..

mangosteenskin,
mustahilll.........

diya,
diorang leh dapat award tau! mimpi akak tu abaikan jek..

ad3ck,
sila kurangkan tido lepas subuh..tak masuk rejeki tau! (eh, ye ke?)

Yours Truly ... XOXO said...

ade jugak tertengok citer kerana cintaku saerah tu sekali..tapi muka umi aida yg telah dibotoxkan sgt mengecewakan...sangat menakutkan..kalau natural je laagi cantik! ;P

neway mimpi mainan tidur je tu...ehhehe u pk pasal ex u sangat kot..sampai terbawak ke dlm tido... ;P