Wednesday, September 19

puasa - day 7

hari ni rasa aman damai sket. tenang dan ceria.

HL update:

weight: turun another 3kg. so, overall baru turun 4kg. i know, beratku susah sangat nak turun, sebab ada akak ofis nama aida bagitau aku ni berat daging. huh? camne tu? kalau berat daging kena lapah la kot baru leh kurus..hahahha!


shape: baju2 yang takleh pakai, dah boleh pakai balek..yeay! ;) ayah pon dah tak marah kalau aku pakai baju 'adik' tu. kalau dulu, mesti dia bising, badan dahla debab ada hati nak pakai baju fit.


health: ok. kakiku semakin sembuh dari sakit terjatuh hari tu.



serabut kepala pasal hal semalam aku dah totally lupakan. malas nak fikir lagik. en.alang perlu diutamakan. semalam pi hantar bekal berbuka kat dia, dia sangat comel dengan overall kerja! heee...sib baik bulan pose tau, kalau tak.......ngengeh...


semalam pi padang ngan dalie jalan2 lenggang kangkong keliling padang. bleh plak kena jerit ngan budak2 bawah umur kata kitorang tak pose? tak koser tau! ingat, pose2 takleh exercise ke? note: aku ngan dalie pose tau! :)


sangat teringin nak makan steak 3 suku masak. yang ada darah2 sket tu. kat stewan ni tak tau nak carik katne. aku ni meat freak tau. sangat suka pada daging merah. ya aku tau takleh makan daging merah banyak2..tapi daging lembu dan daging kambing sangat sedap dipanggang dan dimasak kari (ni pengaruh peej la ni!).


Dayang Nurfaizah - Hilang
Bagai semalam ku bersua
Wajah yang memiliki cinta
Masih teguh kupelihara setia
Sanggup kau tinggalkan semua
Membawa segala
Di mana ku letakkan jiwa ini
Seakan berterbangan untuk mencari tempatnya
Hatiku kan selama
Memuja dan menyinta
Kau kekasihku
Hilang
Pergi merantau
Mengapa
Tak rela diriku terjaga
Belum sedarku buka mata
Siang malam berlalu sama
Saja
Sukar untukku lepasi
Hari yang mendatang
Tak daya menahan air mata
Dan meratapi hiba menyesal dan meronta oh
Hatiku kan selama memuja dan menyinta
Kau kekasihku
Hilang
Jauh melangkah
Tinggalkan semua
Berakhirlah sudah tiada gunanya menyalahi
Sesiapa
Bangunkan daku segera
Dari lena
Jauh melangkah
Menghilang
Tiada ku kesalkan
Biarlah
Kurela

*lagu ini ditujukan khas untuk mantan kekasih aku. semoga dia bahagia.

lagu ini boleh didengar kat ruang sebelah ni je. sila tekan play. harap maklum. terima kasih.









17 comments:

Anonymous said...

hi.. nak tanye... mcmane caranye minum HL as part of diet harian? tambah2 bulan puasa ni. maksud, makan kena jaga also ke? and exercise? and bila pulak waktu minum nye? 4kg is a lot, tahniah! saya berminat nak tau laaa.. memang berkesan ek HL ni. tolong explain further bleh?

Intan and The Boys said...

tumpang tanya,
okeh, bulan pose ni jadual minum protein HL tu lain sket. sahur minum sekali, pastu kul 10++ malam minum sekali. berbuka tak kisah nak makan apa pon, macam saya, saya santak je apa2 pon, tapi cover balek ngan minum teh herba HL. teh tu bagus untuk digestion (i think!). kalau hari biasa, minum HL waktu breakfast dan lunch. dinner makan macam biasa. tapi, kalau awak nak makan lunch, nak skip dinner, boleh tukar rutin. try la, bagi saya, HL ni sangat berkesan. saya rasa badan saya sangat selesa, baju2 pon dah banyak yang boleh muat balik.

Intan and The Boys said...
This comment has been removed by the author.
dedalie said...

comment deleted tu mesti ko punya... hahaha

yea....cik intan mmg dah kurus.telah diverified physically by saya.tahniah!
aku jugak yg nak susah turun skang..
bengong!

pasal smlm tuh, keep it strong ok! mcm yg aku ckp la..masa tunang mmg mcm tu..hati kita berubah2..aku tau la aku kan penah tunang ngan brad pitt. hahaha..

best jln ptg2 kn.huhu

Intan and The Boys said...

dalie,
memang pon..hehehek..

ye ke? tapi baju2 memang dah bleh pakai balek..selamat tinggal tayar spareku..
ko pon dah susut aaa...betolllll!

best sangat jalan petang2 smalam. bila ko free lagik, bagitau k?

Mak Su said...

suka haf cook ker? mak su sukar kasik angus pun tak pa, well done. meh ler panggang sendiri...

flush said...

ni mesti tgk citer hell's kitchen.. yey michael menang.. suka hati aku..

patut la ko baju ketat hr ni.. esok pakai tube lak k.. hahahh

nanonano said...

waaaaaaa!!
st jeles dgn kamo !
haishh~
nk jugak !!
tp tggu lps raye..
skunk no budget lg,
mueheheh :p

Intan and The Boys said...

maksu,
saya suka je sume type, tapi skang ni nak yang quarter cooked tuh. nak buat sendirik tak pandai..

flush,
ala..aku tertinggal citer tu. michael menang ek? yeayyy!!!!

nanonano,
bleh amek ke? tu drink tau..bukan pil. tapi, cubalah..mesti susut..

Anonymous said...

thanks for the earlier explaination.

so maksudnya masa sahur hanya minum HL?

and kalau bukan bulan puasa, lunch / dinner tu just minum HL?

kesimpulannya dengan pengambilan HL ni, diet harian adalah satu kali meal, dua kali HL?

appreciate it so much for your clarification..

Ceera said...

babe, kagum i ok u turun 3 kg lagi, banyak tu... takpe, awak kena usahakan lagi, turun kan lagi. Haruslah meletop masa kawin nanti kan...

Intan and The Boys said...

tumpang tanya,
yup..you're right! hanya minum HL saje masa sahur tu. tapi, pada pengalaman say, saya sikit pon tak lapar, malahan rasa selesa je.

ceera,
thanx babe! itula pasal..target terdekat untuk raya ni. nak la rasa vogue kan..ngehngeh..

13may said...

waaaa....ada improvement :)

RATNA RAHIM said...

yeay dah turunn~!

Ummi M.I.M.S said...

askum..
salam perkenalan..
sajer jer la nk share dgn puterikure2 jgk.. akak pn amik HL..
mmg berkesan.. dlm msa seminggu turun 3kg... hehehehe

Yours Truly ... XOXO said...

waaaa sudah turun 4kg.... bleh promote kat org plak lepas ni...ehehhee tahniah tahniah...

kakak kaak hot melengang kangkong tu y gkene kacau dgn budak2 bawah umur...eheheh kelakar je...betul ke pose? ehem ehem... eehehehe jgn marah..gurau je...

aria ayumi said...

uihh byk tu berat akk turun. okeh la tu. berat ni ukan bleh turun mendadak.

p/s-diya tukar add blog

http://ariaayumi.blogspot.com/