Tuesday, September 11

kalut

pagi ni sangat la kalut dan kabut. pagi2 lagi en.alang tipon kata kantin kilang tak bukak. so, aku ngan rela hati sedia nak antar bekal kat dia. note: ibu aku jual nasik lemak berlauk dan mihun pagi2. so, aku hantar bekal dari jualan ibu jek..heehee..


jadinya pagi2 lagik aku dah bungkuskan dari umah. pulaknya, bila aku dah siap2 nak pi hantar kat dia, ada plak kengkawan dia yang GATAL sangat nak jugak nasik lemak ngan mihun. eeerrrrrggghhhhhhhhh........maunye aku tak hangin. dahla aku dah lambat. ibu plak awal2 lagik dah pi kedai. so, dengan masa yang amat singkat, aku terpaksa pi kedai dulu pastu baru bleh ke kilang en.alang.


aku lambat 10 minit sampai ofis. nasib baik bos aku tak tanya apa2.


ingat lagik tak pasal aku tergelincir dan menyebabkan lutut aku saket balek? malam tadi puas aku tahan saket..saket yang rasa macam nak tercabut kaki. tapi yang peliknya, aku bangun tido pagi ni, saket tu dah hilang plak. sangatla ajaibnya! heeee.......


sangat jeles ngan cik dalie. dia diet sendirik2 takdek bantuan supplement pon dah bleh turun 3kg. jeles sangat.

takpe, akan ku kuatkan azam untuk menvoguekan diri masa raya nanti..ngehngeh.





9 comments:

dedalie said...

kekure,
dah, takyah la ko jeles. tu sumer berat air dan hasil tinjaan je. hehe

papepun..gambate ne!

Zuraida said...

yeah...berusaha bersungguh2...aku pun susah nak turun berat badan!!!

nanonano said...

yeay!
kite ade ms sbulan lg tuk menVOGUEkn bdn..
sblm memperagakan baju raye d pagi raye..
weee :p

Intan and The Boys said...

dalie,
hait! wakarimasta.

zue,
sedang bersungguh2 nih. tadi lalu kat kedai roti pon macam ala2 tahan nafas, takut tergoda..hahahaha!

nanonano,
yeay! ;P

Peej said...

lohhh...ingatkan jadi tukang masak utk en alang..rupanya tukang amik n hantar je..citt..
huishhh...malasnye nak turunkan berat badan..makanan enak2 laaaa...

Yours Truly ... XOXO said...

oooooooooooooooooo ibu dier jual nasik lemak n bihun......... beruntung sungguh cik kure-kure ni.... ;P

kalau senang hanto le sini skit pakai ekxpress delivery...ehehehhe

tak yah diet la...da chumel dah...lagipun da nak pose ni....tapi klu nak diet jugak...gud luck!

Selamat menyambut Ramadhan Al Mubarrak... Semoga amalan kite diberkati Allah SWT...Insyaallah... ;P

Mak Su said...

kongsiler idea vogue tu... dan selamat menjalani ibadah puasa dan maaf zahir batin di blog

Intan and The Boys said...

peej,
itula..akak kalu ikutkan nafsu makan skang ni, habisla diet! hancusssss!

xoxo,
beruntung? beruntung sebab dapat badan bagai dipam2 cenggini..kuakuakua..

i've heard wat happen to u. be strong ya!

Selamat Menyambut Ramadhan ya.

maksu,
selamat menjalani ibadah puasa yek!

RATNA RAHIM said...

anta mihun sebungkus kat sneh..nk telur rebus sebijik dalam mihun tau...whahahaha

go go kurekure~!! nnt jadik kurekurevogue gittew