Tuesday, September 18

susah nak cakap

ok..tajuk kat atas tu mungkin korang confuse..takpe..meh sini aku nak citer..


alkisah..aku ngan family aku pi kl last weekend jumpa ayah kat sana. sambil2 tu cuci2 mata dan layan hawa nafsu shopping. overall, okla.


sampaila hari Ahad tu, aku ngan Zaza pi Shah Alam sebab nak jumpa boyfriend dia. kitorang janji untuk berjumpa kat SACC. sepanjang perjalanan, aku dah rasa tak sedap hati, macam ada benda nak jadik. tapi aku buat boh layan je. aku dari sri kembangan, so pi shah alam lalu puchong je, senang. bila masuk shah alam je, kitorang haruslah lalu kat kilang F&N kan. dalam hati, aku tahankan je hati jangan teringat2 orang yang dah DILEPASKAN (note: ex aku keje kat kilang botol dalam kawasan kilang F&N tu). pastu, ntah camne, lepas sikit je simpang F&N tu, aku terpandang lelaki bawak RXZ merah. aku buat dek jek. then, ntah camne, aku terpandang lagik kat motor tu, mamat yang bawak motor tu pandang aku, AKU TERSENTAP! orang tu EX AKU! aku rasa dia perasan kot aku yang bawak kete tu, tapi lepas jek dia terpandang aku, dia bawak motor slow2 je, taknak bersaing ngan kete aku lagik. terus fikiran aku dah melayang2 teringat memori kitorang. aku dah macam orang sewel..asik teringat2 kat dia. macam2 aku fikir, antaranya, 'eh, dia kat sini lagik la..tak pindah kat johor pon..takdek jodoh ngan pompuan tu kot!', 'dia dah ada misai..ntah2 dah ada anak..'. teruk kan aku ni? sampai hari ni hati aku macam saket sangat..asik teringat kat dia. aku sayang sangat2 kat en.alang ok! tapi aku masih lagi ada rasa sayang kat ex aku tu. ye la, aku ngan dia kan terpaksa berpisah..


sampai je kat SACC, aku dah terfikir nak kol ex aku tu. tapi mungkin bulan pose ni setan takde kan, so hati nurani aku ni soh tipon je en.alang instead kol ex aku tu. masa aku kol en.alang tu, suara aku tergetar2, en.alang pon pelik, nape sore aku macam orang nak nangis. memang masa tu aku tahan nangis, sebab aku risau kalau2 aku tiba2 berubah hati dengan dia. SUSAH LA KORANG!!!!!!!!!!!!!!!!

dahlah..aku dah takleh tulis lagik ni..aku sedih. aku takut ngan perasaan aku sendiri.korang tolong aku........?


korang jaga diri ek.










11 comments:

shasha said...

hey hey gurl...don't think too much huh...yg lepas tu biarkan ianya berlalu ok..you have good life now..enjoy it...this is how i deal with this kind of things...

Anonymous said...

Sabar yer, cik kure-kure..alam pertunangan nie mmmg banyak dugaan...
Yang berlalu biarkan berlalu..jgn dikenangkan lagi..

Zetty said...

betul cakap shasha tuh ... life goes on .. insyaallah mmg dah ditentukan bahawa jodohmu dengan alang tuh .. kalau betul ur ex tuh org yg baik, dia akan tabah dalam menghadapi masalah cinta tersebut dan tak akan amik ganja semua ..

ada hikmahnya kasihmu putus dengan dia .. inilah antara cabaran dan dugaan dalam menempuh alam pertunangan dan insyaallah alam rumahtangga juga .. jauh lagi perjalananmu, lebih baik diduga sekarang drpd sudah berkahwin nanti ...

pls jaga perhubunganmu dgn tunang sebaik mungkin ok .. usah dikenang kisah lalu ..

Mak Su said...

gapo tu? tak per... ya ya (mak su angguk2 macam faham).. sabar ya...

Yours Truly ... XOXO said...

sabar le cik kure-kure...biase le tu...lepas bertunang laaagi banyak dugaan... kene sabar le...insyaallah takde pape...cobaan je tu... ;P coba an.... ;P

Intan and The Boys said...

shasha, aarin, yatie, maksu, xoxo,

thanx korang! hmm...hari ni kite dah ok sket. semalam kite try kol mamat tu, tapi dia tak angkat, so kite bagi sms kat dia bagitau kite doakan dia bahagia. lepas hantar je sms tu, kite jadik tenang balek. yatie betul, takkan la nak pilih org yang kite tau tak baik kan? i'll try to forget him.

peej said...

huish..font besar..terkezut mak nokss..
bawak2 bersabar..
kawal perasaan tuh..sampai ter-font besar la..haha..
alaaaa..biasa la..selalu kite akan sedikit x keruan if jumpa ex-es..semua mcm tuh..
apa2..bak kate2 dorg semua..jaga la en alang tuh baik2 ye..semoga jodoh korang berpanjangan..la la la~ *mood ceria*

nellyberry said...

erm...yakin dgn pilihan anda.

let bygones be bygones!
ni smua dugaan semasa bertunang.

be strong ya ;)

(pesanan utk diri sendiri juga)

Intan and The Boys said...

peej,
font itu menggambarkan betapa diriku ini terlalu serabut semalam. hari ini ok dah..

nelly,
ya! saya yakin!
*sambil terngih bagai kerang yang comel*

flush said...

ko jgn gatal nak cari psl.. jaga je tunang ko tu elok2..

Ceera said...

erm, ye la.. memang susah nak lupakan ex, tambah2 bila terpaksa berpisah. Tapi awak kena tabahkan hati k... jangan la sedih sebab awak dah ada alang, status pun sudah tukar. mungkin korang memang ditakdirkan utk tidak bersama, eceh...
meh saya hug meh...