Thursday, September 27

puasa - day 15

okeh, semalam gaji udah masuk. smalam jugak settlekan segala utang piutang, bayar itu dan ini, dan skarang ni aku lega dan pokai.




ye...aku pokai...






bankrupt...








sen takdak...









gila tul!







memang sah raya ni aku papa kedana. nasib baik la aku stay ngan ibu, kalau dak...memang aku bleh masuk show next top model. ---> sebab masa tu dah kurus kering.............



tak sempat nak berbuka kat umah, then kitorang berbuka kat kedai jek. kebetulan en. alang teringin nak makan ciken cop. ---> sila baca bahawa biarpon masa ni aku yang dah masuk gaji, dia yang bayar untuk dish ini yek! makan2 sampai dah sendat perut, then trus balek umah sebab ibu dah merajuk kitorg tak berbuka kat umah..




kan nak amek hati ibu kan, kitorang at first memaksakan diri memasing makan soto ayam ibu tu. memula memang rasa cam liat jek, lepas makan sesuap, terus makan tak berhenti2. en. alang plak makan sampai bertambah2. gila kan? sesungguhnya kitorang ni memang gila makan. korang tolong jangan tertipu dengan rupa fizikal en.alang, rupa je kurus slim, tapi makan memang tak hingat donia.




then, bila ibu tgk masakan dia kat atas meja tu abis, maka dia pon tau yang makhluk 2 ekor ni yang mengerjakan soto ayam dia tu. pagi2 lagik dia dah mood ceria, dah tak merajuk dah....ngehngehngeh..pandai tak kitorang amek hati ibu?






bisnes kuih ibu berjalan lancar. memang yang slalu amek kat dia pon orang yang sama jugak, cuma order makin tahun makin banyak. memang sape2 dah rasa biskut raya ibu, susah nak kata tak nak order. cuma tahun ni ibu tak wat sample biskut sebab dia serik penah dikenakan orang tahun lepas, order sample banyak2, pastu dia jual biskut orang lain plak. keji tak?





hari ni nak pi audit orang finance nama syed. aku tak wat senarai soklan lagi nih. nak pi wat jap. daaa!







8 comments:

nanonano said...

xpe.
raye nanti mintak wit raye ngn incik alang keh.
:D

Ceera said...

dah dapat gaji ke. kita nexweek baru dapat, wuwuwuw... takpe, orang ada bf yang baik hati.. takde duit pun no hal. =P

memang keji ok orang tu, guna sample mak awak untuk biskut orang lain. Keji keji keji!!!

peej said...

saya pun pandai amek ati ibu awak..
kalau die masak soto..x jemput pun saya bole tolong abiskan..haha...
wuwuwuwuwwu..nak sotooooooo!!!

RATNA RAHIM said...

yummmmmmmmm soto sedap soto sedap... cam raye plak makan soto..wahwahwahhh jom sopping raye

Intan and The Boys said...

nano,
tu sudah tentuuuuuuu!!!!!!!

ceera,
baik hati la sangat kan..
orang tu memang keji!

peej,
meh mai sini meh..makan soto..

cik bawang,
memang sodap! kad raya tak sampai lagik? lamanyeeeeeee......

Yours Truly ... XOXO said...

aiyaa saaame la dgn kite kat sini..baru gaji da pokai! heheeh tak penahnye cukup...
;P

teringin nak rase masakan ibu awak tu...bunyi cam syokk je... ehehehe kirim kuih raya kat sini bleh? ;P kalau umah sebelah je da lame gi beraye..walaupun belum raye...;P

Intan and The Boys said...

xoxo,
kita serupaaaaaaa..

meh le...meh le....nak kuih raya? kite leh kirim je..bukan mahal pon.

DiaHarris said...

nnt collect duit raya manyak2 eh..

;p

saya pon lbh kurang jugak..

pastu dok jer lar umah... *sigh*