Tuesday, September 25

puasa - day 13

pagi ni rasa diri amat gemok. aku naik penimbang, berat langsung tak gerak dari haritu. aku dah start risau nih. mati la cenggini...............*camne nak look vogue raya nanti?*


maybe aku banyak minum ayor masa berbuka kot. tapi takleh tahan diri bila tgk air laici kang pakcik tu menari2 depan aku. susah nak tahan nafsu yang satu nih. teruk tul!



smalam en.alang berbuka kat umah aku. nyampah tgk dia, depan ibu kemain lagik tersipu2, malu2. berbuka kfc smalam, then ibu masak nasik kalau2 ada orang yang nak makan ayam ngan nasik plak. at first, aku tanya en.alang tu, nak nasik tak, dia senyum sipu2 geleng2 kepala. then, bia dia tgk aku makan nasi ngan ayam macam ala2 best jek, dia bisik2 kat aku nak nasik jugak. benci tau! konon2 segan nak makan banyak2 depan ibu.



malam plak bercanda-ria ngan en.alang tgk tv citer apa ek? hmmmmmmmm......ooo..citer take the lead. ala, citer yang antonio banderas jadik cikgu ballroom dancing tuh. pas abis je crite tu, en.alang cam dah berangan2 nak menari cenggitu jugak. bleh plak dia ajak aku pi carik kelas tarian. aku layankan aje, angguk2, sengih2. tapi mesti klakar je rasanya bila bayangkan aku ngan dia menari camtu. dah la aku ni sebesar tong dram, mesti dah jadik cam no.10 jek..hehehhe...




ari ni teringin nak makan nasi kari daging. so, maybe aku akan masak nasik nih. senang je, cuma tumis kari, ngan segala rempah ratus pastu masukkan daging. then, bila dah masak, masukkan kari daging tu dalam nasik yang separuh masak, masak la nasik macam biasa (jangan lupa kacau tau!)..eh, aku bagi korang resepi lak. takpe, korang pon leh cuba. pakai ayam pon bleh, udang pon bleh..tapi aku lagik suka daging. nyumnyum!




rasa lapor plak crita pasal foods nih. okla korang, aku nak pi blog hopping sat.

11 comments:

dedalie said...

yo kekure!
bz nampok..hehe

tell me about it! aku nyer penimbang pun tak turun2..aku dah tak makan murtabak dah..tp perut still macam memboyak je..depress betul la..huhuhu

alang nak menari?hahaha..lawaks plak.nanti korg kawin buatla macam omputih.ada tarian2 bagai..wakakaka

oklah..aku pun myk keje ni. lagi 3 hr gaji! huahauhau

Intan and The Boys said...

yo dalie!
memang pon..bz tak terhingga...

teruk kan perasaan bangun pagi rasa macam mak giant? aku tak sanggup beginiiiii!!!! (sila baca bersama echo..)

gaji..gaji..gaji...!

nanonano said...

air laici kang menari2????

nk tengokkkk!!

hehhe :p

Mak Su said...

masukkan daging aje ek.. kuah tu tak yah ler, kan

peej said...

en alang sama mcm ben..bile depan mama n papa..yo yo je amik nasik sikt2..tah apa2 tah..segan konon..
bile xde je..nasi kemain mcm gunung..

nari2???apa kate amik kelas tarian ngan laicikang tuh..begitu terel die menari sampai terasa sanggat tempting..kehokkehokkehok..

Anonymous said...

makan popia basah dah le..pakej.sebab dah basah takyah minum air dah..hehehe

RATNA RAHIM said...

wahhhhhhhh sedapnyeeee...okeh nnt try wat nasik kari daging plak...sekali skale makan nasik berperise bes gak..

Intan and The Boys said...

nano,
meh stewan, kat sini je leh tgk.. ;)

maksu,
masukkan sume..kuah dia yang sedap tuh..meleleh air liur plak..

peej,
kita serupa....nape la kite dapat ore jate hok gini..

sejuk,
wa tak makan popia basah la beb..

cik bwg,
try la..sodap! nak lagi pedas, tambah serbuk cili sket. nak berasa lagi, tambah serbuk kurma sket. sodap!!!!

Yours Truly ... XOXO said...

yeay! da baik dgn encik alang yea...bagus bagus...hehehe lelaki mmg cam tu..depan parent kengkonon sopan santun gitu...ehehehe

PS : I pon ske tgk citer tu... ;P selalu mase tgk citer tu mesti berangan jadik dancer... ;P

Intan and The Boys said...

xoxo,
geram je tau nengokkan perangai dia tuh..alim2 kucing tul!

ps: i suka citer pasal dancing2 nih...syiokkkk!

aria ayumi said...

hohho tak pat bayang camne akk ngan en alang menari sesame... silap hari bulan... diya pun join skalik.. :p